پایان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶/ ایران در رده بیست‌وپنجم قرار گرفت/ آمریکا، انگلیس و چین اول تا سوم شدند + جدول کامل رده‌بندی کشورها

تیم ملی بسکتبال آمریکا با پیروزی مقابل صربستان به مدال طلای بسکتبال مردان المپیک رسید تا آخرین طلای ریو را صید کند. کاروان کشورمان هم با حضور در رده بیست‌وپنجم به کارش پایان داد.

به گزارش سادس تیم ملی بسکتبال آمریکا با پیروزی قاطع ۹۶ بر ۶۶ مقابل صربستان در فینال بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به مدال طلای بسکتبال مردان رسید تا آخرین مدال‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو توزیع شود و این رقابت‌ها به پایان برسد. آمریکا اولین مدال‌ (تیراندازی) و آخرین مدال (بسکتبال) که هر دو طلایی رنگ بود را کسب کرد.

همچنین کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با ۶۳ ورزشکار و با نام کاروان امام رضا (ع) در بازی‎های المپیک ۲۰۱۶ ریو حضور پیدا کرد. در این دوره از مسابقات ورزشکاران کشورمان به ۸ مدال رنگارنگ دست پیدا کردند و در نهایت بیست‌وپنجم شدند.

۸ مدال ایران در این بازی‎ها ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز بود. سه طلای ایران توسط کیانوش رستمی و سهراب مرادی در وزنه‎برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد کسب شد.

تنها نقره کاروان امام رضا را کمیل قاسمی در کشتی آزاد گرفت و کیمیا علیزاده در تکواندو، سعید عبدولی و قاسم رضایی در کشتی آزاد و حسن رحیمی در کشتی فرنگی مدال‎های برنز ایران را به دست آوردند.

در پایان این رقابت‎ها کشورمان با ۸ مدالی که کسب کرد در رتبه ۲۵ جدول توزیع مدال‎ها قرار گرفت. این موضوع در حالی رخ داد که کشورمان در المپیک ۲۰۱۲ لندن با ۱۲ مدال شامل ۴ طلا، ۶ نقره و ۲ برنز به عنوان ۱۷ جدول رده‎بندی توزیع‎ مدال‎ها قرار گرفت.

در جدول رده‌بندی این رقابت‌ها آمریکا (۴۶ طلا، ۳۷ نقره و ۳۸ برنز)، انگلیس (۲۷ طلا، ۲۳ نقره و ۱۷برنز) و چین (۲۶ طلا، ۱۸ نقره و ۲۶ برنز) به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

جدول کامل رده‌بندی کشورهای حاضر در المپیک ۲۰۱۶ ریو را در زیر ببینید:

انتهای پیام/

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *