قتل به خاطر یک مشت طلا / قاتلان با تلاش پلیس گلستان دستگیر شدند

قاتلانی که سه تن از اعضاء یک خانواده را در شهرستان بندرترکمن به قصد سرقت طلا به قتل رسانده بودند با تلاش پلیس استان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سادس ، سرهنگ”علی‌اکبر جاویدان” در گفت‌و گو با پایگاه خبری پلیس در خصوص جزئیات این واقعه اظهار داشت:‌ چهارم تیرماه امسال پلیس شهرستان کردکوی جسد یک زن را در جنگل‌های محور “درازنوی” کشف کرد ؛ پس از کشف جسد، تحقیقات ماموران در محل ادامه داشت که فردای آن روز جسد پسر جوانی در حوالی محل کشف جسد اول شناسایی و کشف شد.

وی افزود:پس از کشف این دو جسد و با توجه به وضعیت نامناسب و متلاشی شدن جنازه‌ها، اجساد برای تحقیقات تخصصی به پزشکی قانونی منتقل شد که پس از اثربرداری و آزمایشات دی.ان.ای، موضوع در سامانه جامع نیروی انتظامی برای کشف حقیقت و به دست آمدن سرنخ‌های مختلف ثبت شد.

کشف جسد پس از ۱۲ روز در منزل

فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: در تاریخ ۱۲ تیرماه سال جاری نیز جسد زن ۶۱ ساله به نام «ز.خ» پس از ۱۲ روز در شهرستان بندرترکمن در منزلش کشف شد که تحقیقات نخست پلیس آگاهی حاکی از آن بود، این زن به همراه دختر و نوه‌اش زندگی می‌کرد و در حال حاضر آنها نیز مفقود شده‌اند.

سرهنگ جاویدان ادامه داد: با توجه به این مطلب که این خانواده با هیچ یک از بستگان خود ارتباط نداشته و کاملا مستقل زندگی می‌کردند، موضوع مفقود شدن آنها نیز به پلیس گزارش نشده بود و این امر کشف ارتباط بین قتل‌ها را برای پلیس آگاهی با مشکل مواجه ساخت.

وی بیان داشت: این اخبار منتشر شده موجی از نگرانی را در بین مردم استان گلستان ایجاد کرد که در این زمینه واکنش‌های مختلفی از سوی مردم در فضای مجازی و در سطح استان در پی داشت.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: با تحقیقات تخصصی ماموران پلیس آگاهی مشخص شد اجساد کشف شده مربوط به اعضاء یک خانواده است.

جاویدان اضافه کرد: اجساد کشف شده در کردکوی مربوط به یک مادر ۳۸ ساله و پسر ۱۳ ساله است و جسد کشف شده در بندرترکمن نیز مربوط به مادر این بانوی ۳۸ ساله می باشد.

وی تأکید کرد: پلیس در تحقیقات جامع و شبانه‌روزی به سرنخ‌های مختلفی رسید و در نهایت به فردی با نام«م.ک» ۳۱ ساله ساکن گرگان مشکوک شد و با هماهنگی مرجع قضائی این فرد را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: متهم که ابتدا منکر هرگونه جرم و ارتکاب بزهی بود، پس از مواجه شدن با دلایل و شواهد علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان، به قتل این سه فرد توسط پسر خاله اش به نام «الف. الف» اعتراف کرد.

سرهنگ جاویدان گفت: با تحقیقات گسترده ماموران در نهایت قاتل اصلی«الف. الف» دستگیر و به قتل این سه نفر اعتراف کرد.

قتل به خاطر یک مشت طلا

وی بیان کرد: متهمان در اعترافات خود انگیزه اصلی انجام این جنایت را سرقت طلاجات و به دست آوردن مال نامشروع عنوان کردند که با سوءاستفاده از اعتماد افراد این خانواده با قتل آنها به هدف مجرمانه خود دست یافتند.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: متهمان در بازجویی های انجام شده اعتراف کردند که زن ۳۸ ساله به نام «ب.ص» و پسر ۱۳ ساله وی به نام «ع.س» را در جنگل‌های درازنو توسط «امیر پلنگ » با همکاری پسر خاله اش به قتل رساندند.

جاویدان ادامه داد: با توجه به اینکه نیت اصلی متهمان سرقت طلا ها و اقلام با ارزش این خانواده بود، پس از به قتل رساندن آنها طلاهای موجود را به سرقت برده و اجساد را در جنگل رها کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: قاتلان به منظور جلوگیری از افشای هویت آنها توسط مادر این زن(بانوی ۶۱ ساله در بندرترکمن)، وی را در منزلش به قتل رساندند.

وی تاکید کرد: بلافاصله پس از ورود به منزل پیرزن ۷۰ ساله، «امیر پلنگ» از پشت سر، دهان پیرزن را گرفته و به دلیل آنکه پیرزن دچار بیماری تنفسی آسم بوده است، بعد از لحظات کوتاهی به دلیل خفگی جان خود را از دست داد.

وی گفت: قاتل و همدستش پس از خفه کردن آخرین نفر از اعضای این خانواده سه نفره، وسایل منزل از جمله طلاجات، تلویزیون، کامپیوتر، مودم و یک دستگاه خودرو سواری تیبا را به سرقت برده که طلاها را به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان علی آباد کتول به فروش رسانده بودند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: ماموران در ادامه تحقیقات موفق به کشف اموال مسروقه، خودرو و همچنین تعدادی از آلات قتاله شامل تبر و چاقو شدند.

جاویدان در پایان ابراز داشت: با تلاش ماموران از کلیه صحنه های وقوع جرم بازسازی صحنه صورت گرفت و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *