قتل به خاطر يک مشت طلا / قاتلان با تلاش پليس گلستان دستگير شدند

قاتلاني که سه تن از اعضاء يک خانواده را در شهرستان بندرترکمن به قصد سرقت طلا به قتل رسانده بودند با تلاش پليس استان شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش سادس ، سرهنگ”علي‌اكبر جاويدان” در گفت‌و گو با پايگاه خبري پليس در خصوص جزئيات اين واقعه اظهار داشت:‌ چهارم تيرماه امسال پليس شهرستان کردکوي جسد يک زن را در جنگل‌هاي محور “درازنوي” کشف کرد ؛ پس از کشف جسد، تحقيقات ماموران در محل ادامه داشت که فرداي آن روز جسد پسر جواني در حوالي محل کشف جسد اول شناسايي و کشف شد.

وي افزود:پس از کشف اين دو جسد و با توجه به وضعيت نامناسب و متلاشي شدن جنازه‌ها، اجساد براي تحقيقات تخصصي به پزشکي قانوني منتقل شد که پس از اثربرداري و آزمايشات دي.ان.اي، موضوع در سامانه جامع نيروي انتظامي براي کشف حقيقت و به دست آمدن سرنخ‌هاي مختلف ثبت شد.

کشف جسد پس از 12 روز در منزل

فرمانده انتظامي گلستان ادامه داد: در تاريخ 12 تيرماه سال جاري نيز جسد زن 61 ساله به نام «ز.خ» پس از 12 روز در شهرستان بندرترکمن در منزلش کشف شد که تحقيقات نخست پليس آگاهي حاکي از آن بود، اين زن به همراه دختر و نوه‌اش زندگي مي‌کرد و در حال حاضر آنها نيز مفقود شده‌اند.

سرهنگ جاويدان ادامه داد: با توجه به اين مطلب كه اين خانواده با هيچ يك از بستگان خود ارتباط نداشته و كاملا مستقل زندگي مي‌كردند، موضوع مفقود شدن آنها نيز به پليس گزارش نشده بود و اين امر كشف ارتباط بين قتل‌ها را براي پليس آگاهي با مشكل مواجه ساخت.

وي بيان داشت: اين اخبار منتشر شده موجي از نگراني را در بين مردم استان گلستان ايجاد کرد که در اين زمينه واکنش‌هاي مختلفي از سوي مردم در فضاي مجازي و در سطح استان در پي داشت.

فرمانده انتظامي گلستان گفت: با تحقيقات تخصصي ماموران پليس آگاهي مشخص شد اجساد کشف شده مربوط به اعضاء يک خانواده است.

جاويدان اضافه کرد: اجساد کشف شده در کردکوي مربوط به يک مادر 38 ساله و پسر 13 ساله است و جسد کشف شده در بندرترکمن نيز مربوط به مادر اين بانوي 38 ساله مي باشد.

وي تأکيد کرد: پليس در تحقيقات جامع و شبانه‌روزي به سرنخ‌هاي مختلفي رسيد و در نهايت به فردي با نام«م.ک» 31 ساله ساکن گرگان مشکوک شد و با هماهنگي مرجع قضائي اين فرد را دستگير کرد.

فرمانده انتظامي گلستان تصريح کرد: متهم که ابتدا منکر هرگونه جرم و ارتكاب بزهي بود، پس از مواجه شدن با دلايل و شواهد علمي و تخصصي كارآگاهان پليس آگاهي استان، به قتل اين سه فرد توسط پسر خاله اش به نام «الف. الف» اعتراف کرد.

سرهنگ جاويدان گفت: با تحقيقات گسترده ماموران در نهايت قاتل اصلي«الف. الف» دستگير و به قتل اين سه نفر اعتراف کرد.

قتل به خاطر يک مشت طلا

وي بيان کرد: متهمان در اعترافات خود انگيزه اصلي انجام اين جنايت را سرقت طلاجات و به دست آوردن مال نامشروع عنوان کردند که با سوءاستفاده از اعتماد افراد اين خانواده با قتل آنها به هدف مجرمانه خود دست يافتند.

فرمانده انتظامي گلستان تصريح کرد: متهمان در بازجويي هاي انجام شده اعتراف کردند که زن 38 ساله به نام «ب.ص» و پسر 13 ساله وي به نام «ع.س» را در جنگل‌هاي درازنو توسط «امير پلنگ » با همکاري پسر خاله اش به قتل رساندند.

جاويدان ادامه داد: با توجه به اينکه نيت اصلي متهمان سرقت طلا ها و اقلام با ارزش اين خانواده بود، پس از به قتل رساندن آنها طلاهاي موجود را به سرقت برده و اجساد را در جنگل رها کردند.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: قاتلان به منظور جلوگيري از افشاي هويت آنها توسط مادر اين زن(بانوي 61 ساله در بندرترکمن)، وي را در منزلش به قتل رساندند.

وي تاکيد کرد: بلافاصله پس از ورود به منزل پيرزن 70 ساله، «امير پلنگ» از پشت سر، دهان پيرزن را گرفته و به دليل آنکه پيرزن دچار بيماري تنفسي آسم بوده است، بعد از لحظات کوتاهي به دليل خفگي جان خود را از دست داد.

وي گفت: قاتل و همدستش پس از خفه کردن آخرين نفر از اعضاي اين خانواده سه نفره، وسايل منزل از جمله طلاجات، تلويزيون، كامپيوتر، مودم و يك دستگاه خودرو سواري تيبا را به سرقت برده كه طلاها را به مبلغ 100 ميليون ريال در شهرستان علي آباد کتول به فروش رسانده بودند.

فرمانده انتظامي گلستان خاطرنشان كرد: ماموران در ادامه تحقيقات موفق به كشف اموال مسروقه، خودرو و همچنين تعدادي از آلات قتاله شامل تبر و چاقو شدند.

جاويدان در پايان ابراز داشت: با تلاش ماموران از كليه صحنه هاي وقوع جرم بازسازي صحنه صورت گرفت و متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *