تشديد نظارت پليس بر جاده ها با دوربين هاي کنترل سرعت

گروه استان ها-قم-فرمانده انتظامي استان با اشاره به تجهيز اتوبان”قم – تهران”به دوربين هاي کنترل سرعت، بر اهميت اين دوربين ها در نظارت پليس و کاهش تصادفات تاکيد کرد.

به گزارش سادس ، سردار ” کاظم مجتبايي” در گفت و گو با پايگاه خبري پليس، به سپري شدن دو ماه از فصل تابستان و طرح هاي پليس راهور و راه استان قم در مدت مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: در اين مدت بيش از 14ميليون تردد در جاده هاي استان قم به ثبت رسيده که 380 تصادف به وقوع پيوسته است.

وي گفت: 120هزار خودرو طي اين مدت اعمال قانون شده اند، که بيشتر مربوط به سرعت غيرمجاز، سبقت غيرمجاز و عدم توجه به مقررات مربوط بوده است .

فرمانده انتظامي استان اضافه کرد: با توجه به اينکه اکثر تلفات و تصادفات مربوط به سرعت و سبقت غيرمجاز و واژگوني ناشي از خواب آلودگي بوده است تمرکز پليس بر تخلفات پرخطر تشديد شده است.

وي به دور دوم سفرها در ماه پاياني تابستان اشاره و ضمن تاکيد بر رعايت قوانين و مقررات، گفت: پليس قم با بيش از 50 دستگاه و خودرو و گشتي که پيش بيني کرده در سطح جاده ها،‌همچنان در خدمت مردم است.

فرمانده انتظامي استان عنوان کرد: در سال جاري تخلفات و اعمال قانون کمتر شده و از طرف ديگر تردد از سطح محورهاي مواصلاتي پنج درصد افزايش داشته است.

سردار مجتبايي خاطرنشان کرد: بيش از 220 کيلومتر آزادراه و بزرگراه در سطح استان وجود دارد که 65 کيلومتر آن مسير قم به تهران و داراي دوربين کنترل سرعت است.

وي گفت:از زماني که اين دوربين ها نصب شده تصادفات و تلفات در اين محور کاهش داشته است .

فرمانده انتظامي استان قم گفت: فرآيندي که پيش بيني شده حدفاصل دو تا دوربين ها محاسبه مي شود اگر در بين فاصله بين دو دوربين سرعتشان بيش از حد مجاز باشد محاسبه سرعت را نشان مي دهد و خود به خود جريمه صورت مي گيرد.

وي بر لزوم بستن کمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودروها تاکيد کرد و افزود:از حوادث بسيار تلخي که متاسفانه در تابستان امسال تجربه کرديم بعد از اينکه خودروها واژگون مي شد سرنشينان عقب خودرو از ماشين پرت شده که منجر به جان باختنشان شده است.

سردار مجتبايي در ادامه از دوريين هاي کنترل ساعت پليس راه فرماندهي انتظامي استان بازديد و از تلاش هاي عوامل پليس راه در راستاي پيشگيري از وقوع تصادفات و کاهش تلفات قدرداني کرد./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *