ائتلاف آمریکایی قتل‌عام در «الباب» را کلید زد؛ ورود به غرب حسکه به بهانه مین‌زدایی

آمریکا به بهانه خنثی‌سازی مین‌های به جا مانده از داعش در غرب استان حسکه پایگاه جدیدی در آنجا دایر کرد؛ در عین حال ائتلاف آمریکایی عملیات در الباب را نیز همانند «منبج» با قتل‌عام اهالی آن آغاز کرد.

به گفته این منابع، نیروهای آمریکایی یکی از ساختمان‌های شرکت برق سوریه در مبروکه که معروف به حوش الکهربا است به عنوان مقر موقت خود تا پایان ماموریت محوله اختیار کردند .

شمار افراد این تیم متخصص مین روبی 10 نفر است که بیست و پنج نفر دیگر هم پشتیبانی‌های لازم را به عمل می آورند.

گروه‌های کُرد حزب اتحاد دموکراتیک سوریه با حضور گسترده در مبروکه مسئول حفظ جان نیروهای آمریکایی هستند، در همین حال ورود شبانه خودروهای شخصی به مبروکه ممنوع است.

شماری از غیرنظامیان مبروکه و اطراف آن در انفجار مین‌های به جا مانده از داعش در این منطقه کشته شدند.

نیروهای آمریکایی به بهانه‌های متعددی که مهم‌ترین آن مبارزه با تروریسم است در مناطق پراکنده در شمال سوریه مستقر هستند تا معلوم شود که واشنگتن بر خلاف قوانین بین المللی به دنبال تحمیل حضور خود در سوریه به بهانه مبارزه با داعش است.

ائتلاف آمریکایی عملیات در الباب را با قتل عامی دیگر آغاز کرد

به نظر می‌رسد ماموریت آمریکا در مناطق شمال سوریه با استفاده از نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه دارد و این نیروها اعلام کرده‌اند که پس از منبج قصد پیشروی به سوی شهر الباب را دارند که آن هم در ریف شرقی حلب است.

شهر الباب در غرب منبج مهم‌ترین، قدیمی‌ترین و بزرگترین شهر در استان حلب است و یکی از مقرهای اصلی داعش در حومه این استان محسوب می‌شود که سلطه بر آن راه‌های ارتباطی داعش با مرزهای ترکیه را به طور کامل قطع می‌کند.

ائتلاف آمریکایی حمله به الباب را آغاز کرده و در اولین عملیات هوایی بیمارستان دولتی این شهر را هدف گرفتند که به تخریب بخش‌های زیادی از آن منجر شد علاوه بر اینکه زیربناهای حیاتی الباب از جمله شرکت‌های آب و برق این شهر را نیز بمباران کردند.

حدود 45 غیرنظامی در بمباران بیمارستان الباب کشته یا زخمی شدند در عین حال داعش یک حصار امنیتی در اطراف مناطق بمباران شده توسط ائتلاف آمریکایی ایجاد کرده است.

غیرنظامیان الباب نگرانند این شهر نیز مثل شهر منبج که طی 2 ماه گذشته در محاصره نیروهای دموکراتیک کرد بود به محاصره درآید.

داعش سناریو عقب‌نشینی فوری از اطراف منبج را در الباب تکرار کرده و عناصر آن پس از درگیری‌های کوتاه مدتی از روستاهای ایلان، الغره الکبیره و الغره الصغیره در جنوب شرق منبج عقب نشینی کردند اما ائتلاف آمریکایی این روستاها را به طور گسترده هدف حملات کور خود قرار داد که با کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان همراه شد.

پیشروی نیروهای دموکراتیک سوریه در مناطق بین منبج و باب در پی اعلام تاسیس شورای نظامی باب صورت گرفت که شامل شبه نظامیان جبهه انقلابیون شهر باب، گردان شهدای قباسین، لشکر سلاجقه، گردان های شهدای ریف باب ، گردان احرار عریمه، لشکر شهید سلو راعی و لشکر شهدای کعیبه هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه پس از توافقی محرمانه با داعش برای تخلیه محله های شمال شرقی منبج شامل السرب و طریق جرابلس، از تسلط کامل بر شهر منبج خبر دادند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *