تکرار ادعاهای خصمانه شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی بی‌اساس، ایران را به دخالت در امور داخلی سایر کشورهای منطقه متهم کرد.

به گزارش سادس، عبداللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، در افتتاحیه نشست «الخلیج» در دانشگاه انگلیسی کمبریج، بر اهمیت تلاش‌های صورت گرفته از سوی نیروهای منطقه‌ای و بین‌المللی بمنظور مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید کرد و افزایش تلاش‌ها در جهت سرکوب و نابودی پدیده افراط‌گرایی را در جهان خواستار شد.

وی درباره روابط کشورهای خلیج فارس و ایران و دیدگاه کشورهای عضو شورای همکاری، در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت:  ایران باید به اصول حسن همجواری، دخالت نکردن در امور داخلی سایر کشورها و احترام به حاکمیت کشورهای منطقه پایبند باشد و بر اساس قانون بین‌المللی رفتار کند.

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، اقدامات و عملکردهای ایران را یکی از مهمترین عوامل ایجاد ثبات در آینده منطقه دانست.

زیانی در خصوص  روند صلح در کشورهای شرق آسیا و شمال آفریقا نیز گفت: مسئله فلسطین یکی از بارزترین مسائل منطقه است که نتیجه تاثیر نیروهای خارجی است؛ مسئله‌ای که همیشه بهانه‌ای برای بروز انواع خشونت بوده است. وی از جامعه جهانی خواست حل و فصل مشکلات موجود میان دولت فلسطین و رژیم صهیونیستی، را که ابتکار عمل «صلح عربی» در آن نهفته است، در اولویت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه ابرقدرت‌ها توانسته‌اند با ایران در مسئله هسته‌ای به توافق برسند گفت: درباره مسئله فلسطین نیز می‌توان به راه حل نهایی دست یافت.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس همچنین بر اهمیت نقش سازمان ملل و تلاش‌های آن در حل و فصل مسائل و بحران‌های منطقه تاکید کرد و گفت: برقراری صلح و ثبات در منقطه به چگونگی مقابله با چالش‌های تروریسم و مبازرات  سوریه، عراق، لیبی و یمن و اولویت داشتن جنگ علیه تروریسم و افراط‌گرایی بازمی‌گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *