وزیر اطلاع رسانی داعش به هلاکت رسید

یک مسئول حزب دموکرات کردستان روز دوشنبه اعلام کرد: وزیر اطلاع رسانی گروه تروریستی داعش در عملیات نیروهای پیشمرگ کرد در شرق موصل واقع در شمال عراق به هلاکت رسید.

به گزارش سادس به نقل از ایرنا ، سعید مموزینی مسئول رسانه ای این حزب کردی در موصل گفت: داعش ۱۶۵جسد از کشته شدگان خود را به شهر موصل مرکز استان نینوا منتقل کرده است که در میان آنها وزیر اطلاع رسانی این گروه تروریستی موسوم به «ابو احمد الشامی» نیز در میان کشته شدگان مشاهده شده است.
به گفته وی، این کشته های داعش، حاصل نبرد پیشمرگان با تروریست ها برای آزادسازی روستاهایی در محور الخازر و الکویر در شرق موصل است.
مموزینی افزود: وزیر اطلاع رسانی داعش در خط مقدم نبرد به دست پیشمرگ های کرد به هلاکت رسیده و جسدش به موصل مننتقل شده است.
نیروهای پیشمرگ کرد در ادامه عملیات خود در شرق موصل ۱۲ روستا را در این منطقه در محور الخارز – الکویر آزاد کردند.
پایگاه خبری السومریه نیوز عراق روز دوشنبه گزارش داد: نیروهای پیشمرگ با آزاد سازی این ۱۲روستا طرح خود برای بازپس گیری تعدادی از مناطق دو محور الخازر- الکویر را به پایان بردند.
براساس این گزارش این نیروها هم اکنون به پل راهبردی ‘کویر’ که استان اربیل را به استان های نینوا و کرکوک متصل می کند، رسیده اند و در ۱۸ کیلو متری مرکز موصل استقرار یافته اند.
نیروهای پیشمرگ کرد از روز یکشنبه با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین المللی عملیاتی را به سمت شهر موصل پایگاه گروه تروریستی – تکفیری داعش در عراق آغاز کرده اند.
تاکنون ۱۵۰ تروریست داعشی در جریان این عملیات کشته شده است. ۱۳ پیشمرگ کرد نیز جان خود را در راه آزاد کردن این منطقه از دست داده اند.
گروه تروریستی – تکفیری داعش ۱۰ ژوئن۲۰۱۴ (۲۰ خرداد۱۳۹۳ ) موصل مرکز استان نینوا را که دومین شهر بزرگ در عراق محسوب می شود، اشغال کرد.
عملیات آزاد سازی استان نینوا در ماه های گذشته شروع شده و نیروهای عراقی تاکنون چندین روستا و منطقه را در جنوب موصل آزاد ساخته اند

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *