عامل شهادت مامور ناجا در کردستان دستگیر شد

جانشين فرمانده انتظامي استان – کردستان – از دستگيري عامل انفجار خودرو گشت يگان امداد مريوان که موجب شهادت يکي از ماموران پليس شده بود، پس از گذشت 16 ساعت از حادثه خبر داد.

به گزارش سادس ، سرهنگ “آژنگ” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر اظهارداشت: عامل انفجار خودرو گشت يگان امداد مريوان که در نوزدهم مرداد ماه با پرتاب شيء انفجاري به داخل خودرو موجب شهادت ستوانسوم «عبدالله مروتي» و زخمي شدن دو نفر ديگر از همکاران وي شده بود طي گذشت 16 ساعت از وقوع حادثه شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير شد.

جانشين فرمانده انتظامي استان در تشريح اين خبر افزود: با بررسي صحنه حادثه و استخراج فيلم هاي ضبط شده توسط دوربين هاي مدار بسته، يک نفر مظنون شناسايي و در يک عمليات از پيش طراحي شده دستگير شد.

وي افزود: در بازرسي از منزل مظنون مقاديري مشروبات الکلي، افشانه دفاع شخصي،قمه و چندين سيم کارت بدست آمد.

اين مقام انتظامي خاطر نشان کرد: با دعوت از برخي افراد مورد اطمينان و تطابق عكس و فيلم و رويت آنها توسط معتمدان و همچنين مواجهه حضوري بين مظنون اصلي و مجروحان اين حادثه در بيمارستان فجر مريوان و شناسايي تصاوير متعلق به متهم در فيلم هاي ضبط شده توسط دو نفر از نزديکان وي و انجام اقدامات فني و اطلاعاتي پليس، فرد مظنون عامل اصلي حادثه فوق شناخته شد و همراه با ادله ، مدارك ، شواهد و مستندات کافي به مقام قضايي تحويل داده شد.

سرهنگ آژنگ در خاتمه تصريح کرد: در پايان تحقيقات، مقام قضائي با توجه به محتويات و ادله موجود در پرونده و رجوع به سوابق مجرمانه قبلي متهم از قبيل اقدام عليه امنيت ملي و عضويت در يکي از گروهک هاي معاند نامبرده را به اتهامات انتسابي از جمله محاربه، قتل عمد، ايراد ضرب و جرح عمدي ماموران، تخريب اموال سازماني و دولتي، اخلال در نظم عمومي، نگهداري مشروبات الكلي، نگهداري افشانه دفاع شخصي و تجهيزات پليسي تفهيم و با قرار بازداشت موقت به زندان مركزي مريوان منتقل کرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *