واکنش ستاد مبارزه با قاچاق کالا به تفاهم‌ غیرقانونی هلال‌احمر و اموال تملیکی

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با غیرقانونی خواندن تفاهم‌نامه اخیر سازمان اموال تملیکی و هلال احمر در بازتوزیع کالاهای قاچاق مکشوفه تحت عنوان توزیع میان حادثه‌دیدگان نسبت به این تفاهم‌نامه واکنش نشان داد.

به گزارش سادس ، قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به تفاهم‌نامه اخیر هلال احمر و سازمان اموال تملیکی مبنی بر در اختیار قرار دادن بخشی از کالاهای قاچاق مکشوفه به هلال احمر برای امدادرسانی به محرومان، اظهار داشت: طبق تصریح قانون موجود، واگذاری اموال مکشوفه قاچاق در بازار داخلی به افراد محروم و غیرمحروم خلاف قانون است و به هیچ وجه مورد تأیید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیست.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باید توجه داشت که سیاست مبارزه با قاچاق کالا، ممانعت از ورود کالای قاچاق به داخل کشور است و این تفاهم‌نامه، سیاست مذکور را زیر سؤال برده و به اقتصاد کشور و مردم ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آموزه‌های دینی ما روی این مسئله تأکید دارند که «بهترین» داشته‌های خود را انفاق کنیم و از این رو شایسته و زیبنده نیست که بخواهیم اجناس قاچاق و بی‌کیفیتی را که نه منشأ و مبدأ آن مشخص شد و نه اطمینانی از سلامت آن‌ها وجود دارد به‌عنوان کار خیر، میان محرومان و ضعفای جامعه توزیع کنیم، لذا باید پذیرفت که شأن مردم ما بیش از این است.

خورشیدی با اشاره به این تفاهم‌نامه و تأکید بر غیرقانونی بودن آن گفت: تنها در شرایطی امکان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه وجود دارد که کالاهای قاچاق مکشوفه، برای امدادرسانی و عملیات امدادی هلال احمر در خارج از کشور مصرف شود و به هیچ وجه این کالاها اجازه توزیع در داخل کشور تحت هر عنوانی را ندارند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *