دومین طلای ایران بر سینه سهراب

سهراب مرادی وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم ایران در بازی های المپیک با مجموع ۴۰۳ کیلوگرم دومین مدال طلای کاروان ایران را در این رقابت ها به گردن آویخت.نخستین طلا را رستمی گرفت.

به گزارش سادس  رقابت های گروه A دسته ۹۴ کیلوگرم از ساعت ۲:۳۰ به وقت تهران در سالن ریو سنتو آغازشدکه سهراب مرادی دارنده دو مدال طلای قهرمانی آسیا و در دومین تجربه المپیکی خود درحرکات یک ضرب کارش را با بلند کردن وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی به پایان برد.
وی در حرکات دو ضرب بعد از بلند کردن وزنه ۲۲۱ کیلوگرمی طلای خود را در این رقابت ها مسجل کرد. وی در حرکات دوم و سوم برای شکستن رکورد دو ضرب جهان که در اختیار ایلین ایلیای قزاقستانی بود به وزنه ۲۳۴ کیلوگرمی حمله کرد که نتوانست این وزنه را بالای سرببرد و در نهایت با مجموع ۴۰۳ کیلوگرم مدال طلا گرفت.
دراین دسته وادژیم استراتسو دارنده مدال طلای پیکارهای قهرمانی جهان از بلاروس با مجموع ۳۹۵ کیلوگرم مدال نقره گرفت و آئورماس دیژبالیس از لیتوانی با مجموع ۳۹۲ کیلوگرم مدال برنز گرفت.
علی هاشمی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در اولین میدان المپیکی خود با مجموع ۳۸۳ کیلوگرم هفتم شد.

*نتایج انفرادی دسته ۹۴ کیلوگرم از این قرار است:
حرکت یک ضرب: ۱- سهراب مرادی ۱۸۲ کیلوگرم ۲- آئورماس دیژبالیس ۱۷۷ کیلوگرم ۳- سرات مومبرایت ۱۷۷ کیلوگرم از تایلند ۴- وادزیم استراتسو ۱۷۵ کیلوگرم از بلاروس
حرکت دو ضرب: ۱- سهراب مرادی ۲۲۱ کیلوگرم ۲- وادژیم استراتسو ۲۲۰ کیلوگرم از بلاروس۳ – آئورماس دیژبالیس با ۲۱۵کیلوگرم از لیتوانی
مجموع: ۱- سهراب مرادی ۴۰۳ کیلوگرم از ایران ۲- وادژیم استراتسو با ۳۹۵ کیلوگرم از بلاروس ۳- آئورماس دیژبالیس با ۳۹۲ کیلوگرم از لیتوانی
کیانوش رستمی نخستین نماینده وزنه برداری ایران در المپیک بامداد روز شنبه در یک ضرب با رکورد ۱۷۹ کیلوگرم و دو ضرب ۲۱۷ کیلوگرم و مجموع ۳۹۶ کیلوگرم ضمن شکستن رکورد مجموع جهان و المپیک به مدال طلا دست یافت.
سهراب مرادی با کسب مدال طلا هفتمین مدال مدال طلای تاریخ ادوار وزنه برداری در المپیک را از آن ایران کرد.
پیش از این محمد نصیری در المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی، حسین توکلی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی، حسین رضازاده در بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن و بهداد سلیمی در ۲۰۱۲ لندن و کیانوش رستمی در المپیک ۲۰۱۶ ریو شش مدال طلا برای کشورمان کسب کرده بودند.
محمدرضا براری (۱۰۵ کیلوگرم) و بهداد سلیمی (به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم) دیگر نمایندگان ایران روز های ۲۶ و ۲۷ مرداد به روی تخته می روند.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۶ از ۱۵ تا ۳۱ مرداد با حضور ۱۰ هزار و ۴۴۴ ورزشکار از ۲۰۶ کشور و برپایی ۳۰۴ رویداد در ۲۸ رشته ورزشی در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار می شود.
کاروان ورزشی ایران با ۶۴ ورزشکار در۱۴رشته بوکس،پینگ پنگ، تیراندازی، تیر و کمان، قایقرانی، وزنه برداری، دوومیدانی، تکواندو، جودو، شمشیربازی، والیبال، کشتی آزاد و فرنگی، شنا و دوچرخه سواری در این دوره از بازیهای شرکت کرده است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *