اهدای اولین مدال طلای المپیک به شهدای مدافع حرم

«کیانوش رستمی» وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم ایران در بازی های المپیک ریو در شب میلاد امام هشتم (ع) ضمن جابجا کردن رکورد جهان و المپیک، نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را که مزین به نام امام رضا (ع) است به گردن آویخت.

به گزارش سادس رقابت های گروه دسته ۸۵ کیلوگرم المپیک از ساعت ۲:۳۰ بامداد شنبه به وقت ایران با حضور ۱۱ وزنه بردار آغاز شد که کیانوش رستمی دارنده مدال نقره المپیک و دو مدال طلای جهانی در حرکات دو ضرب بعد از آنکه نتوانست وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد در حرکت دوم این وزنه را که برابر با رکورد المپیک (پیروس دیماس وزنه بردار عنوان دار یونانی در المپیک سیدنی) بود، بالای سر برد.

وی که رقابت سختی با تیان تائو چینی داشت در حرکات دو ضرب و در حرکت سوم وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی را بلند کرد و در مجموع با ۳۹۶ کیلوگرم رکورد مجموع جهان و المپیک را به ترتیب یک و دو کیلوگرم جابجا کرد و مدال طلای المپیک را به گردن آویخت.

رکورددار مجموع جهان در این دسته متعلق به رستمی بود که در جام فجر (خرداد ۹۵) در تهران به دست آورد و رکورددار حرکت مجموع المپیک نیز در این دسته در اختیار آندری ریباکف بلاروسی قرار داشت که در المپیک پکن به دست آورده بود.

رستمی در حرکات یک ضرب ابتدا وزنه های ۱۷۴ و ۱۷۹ را بالای سر برد اما در حرکت سوم نتوانست وزنه ۱۸۲ کیلوگرمی را مهار کند.

کیانوش رستمی پس از کسب مدال طلای وزنه‌برداری المپیک ریو ۲۰۱۶ گفت: خدا را شکر هیچ‌وقت اجازه نمی‌دهیم خون شهیدان پایمال شود و این مدال را به شهدای مدافع حرم تقدیم می کنم و همه جا ایرانی‌ها باید نشان دهند که می‌توانند.

وی در پایان افزود: در بدترین شرایط تک و تنها تمرین کردم ، خیلی سختی کشیدم که به این مدال دست یابم اما خدا را شکر که به این هدف رسیدم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *