مطالبات معوق بانک قوامین ۳ تا ۴ درصد است

به گزارش سادس غلامحسن تقی نتاج، مدیرعامل بانک قوامین در نشست خبری امروز در پاسخ به خبرنگار گروه اخبار بانک “رویکرد“،گفت: معوقات بانکی یک موضوع بسیار عمیق در نظام بانکی است که ابعاد مختلفی دارد و باید به آن توجه ویژه ایی شود. یک بعد اعلام رقم بر روی کاغذ است که در حال حاضر ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده که این رقم تمام مباحث را پوشش نمی دهد.

وی افزود: این رقم با توجه به ترازنامه ها و آمارهای سالانه و حسابرسی بانکها می باشد در شرایطی که رقم واقعی معوقات با حساب جایگزینی املاک و دارایی های که از بسیاری بدهکاران دانه درشت اخذ می شود نیز می بایست محسوب شود

مدیرعامل بانک قوامین بیان داشت: مطالبات معوق بانک قوامین بین ۳ تا ۴ درصد است که بخشی از این مطالبات مربوط به دولت می شود. به طور کلی مطالبات معوق بانک قوامین به صورت کاملا مدیریت شده وصول می شود.

نتاج در خصوص شرایط نرخ سود بانکی نیز به خبرنگار “رویکرد“، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم روند کاهشی پیدا کرده است به طبع نرخ سود بانکی نیز کاهش پیدا می کند البته تنها کاهش تورم موجب بهبود وضعیت اقتصادی نمی شود چه بسا همین کاهش اقتصاد رکودی را به همراه داشته باشد و باید در کنار کاهش تورم ، رکود نیز از بین برود و بخشهای مولد اقتصاد پویا باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *