تاکيد مقام معظم رهبري بر استرداد اموال مسروقه به مال باختگان و مبارزه با شبکه هاي قاچاق/ همت و عزم هيئت رئيسه ناجا براي ارتقاء معيشت کارکنان / جهش خوب ناجا در اعتبارات سال 95

فرمانده نيروي انتظامي، مبارزه با باندها و شبکه هاي قاچاق، سرقت و استرداد اموال مسروقه به مال باختگان و جلب رضايت آنها را از تاکيدات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.
به گزارش  پايگاه خبري پليس، “سردار حسين اشتري ” در نشست عمومي فرماندهان و مديران ارشد ناجا ضمن تبريک سال جديد و ميلاد با سعادت صديقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا (س)، اظهار داشت: خدا را شاکر هستيم که شروع و پايان امسال به نام اين بزرگوار، مزين شده است.

وي افزود: از زحمات همه همکاران عزيزم در سراسر کشور به واسطه اقدامات بسيار خوبي که در ايام نوروز انجام دادند، تشکر مي کنم؛ بحمدالله با عنايت خداوند، اقدامات صورت گرفته نيز نتيجه داد به گونه اي که کاهش 4.8 درصد تلفات جاده اي و نيز کاهش جرايم به نسبت سال 94، خود مويد اين موضوع است.

سردار اشتري به بارش نزولات آسماني در اين ايام اشاره کرد و گفت: با توجه به لغزندگي جاده ها الحمدلله وضعيت خوبي را شاهد بوديم؛ از بعد امنيتي، ترافيکي، رسيدگي به شکايات و مراجعات مردم به پليس وضعيت ما مطلوب بود هر چند معايب و نواقصي در اين رابطه وجود داشت که ان شاءالله در جلسات بعدي موارد مذکور بررسي و راهکارهاي آن ابلاغ مي شود.

فرمانده ناجا به حساسيت ويژه سال 94، زحمات و اقدامات فرماندهان، مديران و نيز کارکنان اين نيرو در اين سال اشاره کرد و گفت: مراسم اربعين حسيني، تأمين امنيت زائران و تسهيلاتي که بايد در اختيار آنها قرار مي گرفت؛ مراسم 22 بهمن و چهارشنبه آخرسال از برنامه هاي مهم ناجا در سال گذشته به شمار مي آيد.

وي بيان داشت: با مرور تقويم 94 در مي يابيم، برگ زرين ديگري به افتخارات ناجا افزوده شده البته با همت و تلاش جهادگونه اين نيرو افتخارات بي شماري طي دهها سال گذشته به دست آمده و قطعا هر سال نيروي انتظامي پله هاي ترقي بسياري را طي خواهد کرد.

سردار اشتري از انتخابات هفتم اسفندماه به عنوان مأموريت حساس و سنگين ناجا نام برد و گفت: در سايه لطف الهي، همت مردم عزيز ، هدايت هاي مقام معظم رهبري، تلاش هاي ناجا و ساير دستگاه هاي امنيتي در کشور موجب شد که انتخابات به خوبي برگزار شود؛ البته اقدامات و برنامه ريزي هاي لازم براي انجام اين مأموريت حساس در قبل، حين و بعد از انتخابات طراحي و به اجرا در آمد.

اين مقام عالي انتظامي ادامه داد: همچنين نجابت و منطقي بودن کساني که رأي نياورده بودند و نيز حضور بيش از 250 هزار نفر براي تأمين امنيت انتخابات و همکاري مطلوب بسيج و سپاه در اين رابطه موجب شد که انتخابات به خوبي برگزار شود که از اين بابت خدا را شاکر هستيم.

تاکيد بر استمرار آموزش در ناجا

سردار اشتري به راه اندازي قرارگاه جهادي آموزش در سال گذشته اشاره کرد و گفت: دستورالعمل هاي لازم در اين رابطه آماده و به کليه رده هاي نيرو ابلاغ شد به گونه اي که همه فرماندهان و مديران پليس هاي تخصصي و استان هاي سراسر کشور به صورت جدي آموزش را سرلوحه کار خود قرار دادند که اين امر تأثير بسزايي در اجراي مأموريت هاي پليسي داشته است.

فرمانده ناجا با بيان اينکه در سال جاري بايستي در امر آموزش سرمايه گذاري لازم صورت پذيرد، تأکيد کرد: بايد آموزش به صورت مستمر در دستور کار ناجا قرار گيرد.

 

وي، کاهش 47درصدي شهادت مأموران و نير افزايش 16درصدي درگيري با اشرار توسط مرزبانان را نتيجه آموزش کليه کارکنان نيرو در مرزها، پليس هاي تخصصي،کلانتري ها و پاسگاه هاي سراسر کشور دانست و افزود: هر چند اين اقدامات موثر بوده اما لطف الهي نيز شامل حال همه ما شده که اين سير موفقيت خيلي بزرگي است.

نيروي انتظامي، تجهيزات محور نيست

اشتري از نيروي انساني به عنوان سرمايه سازماني نام برد و گفت: نيروي انتظامي تجهيزات محور نيست بلکه انسان محور است؛ هر چند تجهيزات تأثيربسزايي در انجام مأموريت هاي پليسي دارد.

اين مقام عالي انتظامي با تأکيد بر عضوگيري به جاي عضويابي، خاطر نشان کرد: اين امر يکي از برنامه هاي مهم مرکز گزينش و استخدام ناجا بود که در دستور کار قرار گرفت و نتيجه آن در سال هاي آينده خود را نشان خواهد داد.

کاهش 20 درصدي تخلفات کارکنان ناجا

سردار اشتري با اشاره به افزايش نظارت ها در سال 94 ، خاطر نشان کرد: در حوزه صيانت از کارکنان، کاهش بيش از 20 درصد از تخلفات نيرو نتيجه نظارت، بازرسي و احساس مسئوليت فرماندهان و مديران بوده است.

 رضايت مقام معظم رهبري از عملکرد نيروي انتظامي

فرمانده ناجا در ادامه اظهار داشت: در ديدار با مقام معظم رهبري گزارش عملکرد يک ساله به ايشان ارائه شد البته اين گزارش قبلا به محضر رهبر معظم انقلاب تقديم شده بود؛ ايشان پس از ملاحظه نسبت به عملکردها و اقدامات ناجا اظهار رضايت کردند و دو بار فرمودند گزارش خوبي بود و اقدامات خوبي صورت گرفته است.

اشتري ادامه داد: علاوه بر خلاء ها، معايب و محاسني نيز در اقدامات صورت گرفته وجود داشت که بايد اين محاسن تقويت و معايب نيز برطرف شود؛ البته برنامه ها و اولويت هاي سال 95 مشخص و در موعد مقرر اعلام مي شود.

وي، ديدار با مقام معظم رهبري را يکي از اتفاقات خوب سال گذشته عنوان کرد و گفت: در آن ديدار پس از ارائه گزارش، رهبر معظم انقلاب عالمانه و حکيمانه موضوعاتي را مطرح کردند.

 استرداد اموال مسروقه به مال باختگان و جلب رضايت آنها 

فرمانده ناجا تأکيد کرد: بحث سرقت ها، استرداد اموال مسروقه به مال باختگان و جلب رضايت آنها را بايد به صورت مستمر در دستور کار پليس آگاهي قرار گيرد که اين خواسته مقام معظم رهبري برگرفته از درخواست هاي مردم و خانواده هاي آنها است که بايد تحقق يابد.

تاکيد موکد رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با شبکه هاي قاچاق 
اشتري، مبارزه با باندها و شبکه هاي قاچاق را يکي از تأکيدات موکد رهبر معظم انقلاب نام برد و افزود: با توجه به نام گذاري شعار امسال بايستي برخورد با قاچاق جزء اولويت هاي ناجا قرار گيرد؛ در راستاي تحقق شعار سال، نيروي انتظامي نقش موثري داشته و اين امر در نيرو به عنوان يک موضوع اصلي پايه گذاري شود.

اين مقام عالي انتظامي خاطر نشان کرد: بايستي برنامه ريزي هاي لازم در درون و برون سازمان به منظور اجراي مأموريت ها که مهمترين آن جلوگيري از قاچاق کالا است، صورت پذيرد؛ که تأمين امنيت سرمايه گذاران اقتصادي يکي از اين موارد به شمار مي آيد.

وي ادامه داد: در ديدار با مقام معظم رهبري، ايشان به موضوعات فرهنگي و ضدفرهنگي در جامعه اشاره کردند لذا ما بايستي در کنترل مجالس و اتفاقاتي که پيرامون اين موضوع رخ مي دهد، اقدامات ريشه اي و عميق داشته باشيم.

سردار اشتري به هماهنگي با دستگاه قضائي و اقدامات پيشگيرانه براي مراکزي که توليد ناهنجاري مي کنند اشاره کرد و گفت: البته صحبت هاي مقدماتي در اين رابطه انجام شده و ان شاءالله کارگروهي در اين خصوص تشکيل مي شود.

فرمانده ناجا يادآور شد: در پايان اين ديدار، مقام معظم رهبري براي همکاران ما دعا کردند که من رضايت ايشان را به همه شما تبريک عرض مي کنم، ان شاءالله اقداماتي که انجام مي دهيم مرضي حضرت ولي عصر (عج) و مقام معظم رهبري باشد.

همت و عزم هيئت رئيسه ناجا براي ارتقاء معيشت کارکنان

وي، به تأکيدات مقام معظم رهبري در بحث رسيدگي به معيشت کارکنان ناجا اشاره کرد و افزود: در اين رابطه تلاش هايي صورت گرفته و در صدد هستيم معيشت کارکنان را ارتقاء بخشيده و حقوق کارکنان افزايش پيدا کند؛ اين امر جزء اولويت هاي ما است که به آن توجه خواهد شد و عزم و اراده هيئت رئيسه ناجا در تحقق همين موضوع است.

جهش خوب ناجا در اعتبارات سال 95

سردار اشتري خاطر نشان کرد: طي چند ماهه گذشته اقدامات خوبي در بحث هاي بودجه اي صورت گرفته و در صورتي که مانعي وجود نداشته باشد، جهش خوبي در اعتبارات سال 95 خواهيم داشت.

فرمانده نيروي انتظامي  در خاتمه از زحمات و تلاش هاي همه فرماندهان گذشته اين نيرو، فرماندهان و مديران ارشد وکليه کارکنان ناجا در سراسر کشور، تقدير و تصريح کرد: تلاش و همت اين عزيزان موجب شد تا نيروي انتظامي امروز يک نيروي مقتدر، باصلابت، مردمي و اجتماعي باشد تشکر مي کنم؛ ان شاءالله سال 95 سال خوبي براي همه عزيزان و ملت شريف و بزرگوار ايران باشد.#

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *