کشف محموله بزرگ پرندگان وحشی در قم

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: به دنبال بازرسی از یکی از واحدهای پرنده فروشی در شهر قنوات در استان قم، محموله ای بزرگ از انواع پرندگان وحشی کشف و ضبط شد.

به گزارش سادس به نقل از قم نیوز، طیب احمدی با اشاره به گشت و کنترل مستمر واحدهای پرنده فروشی در سطح استان در سخنانی اظهار داشت: واحدهای پرنده فروشی و افرادی که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش جانوران می کنند، کاملا تحت نظارت و پایش ماموران اجرایی این اداره کل قرار دارند.

وی با بیان اینکه هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی تخلف بوده و بر اساس ضوابط قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد، تصریح کرد: به دنبال دریافت گزارش مردمی و بازرسی از یکی از واحدهای پرنده فروشی در شهر قنوات در استان قم، محموله ای بزرگ از انواع پرندگان وحشی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: محموله کشف شده پرندگان شامل 12 قطعه کبک، 21 قطعه قرقاول، 3 قطعه تیهو، 3 قطعه مینا، 2 قطعه سار، 2 قطعه بلدرچین وحشی، یک قطعه دلیجه، یک قطعه کلاغ زاغی و یک قطعه کلاغ نوک سرخ می باشد.

وی با بیان اینکه پرونده تخلف زیست محیطی این واحد پرنده فروشی پس از تکمیل جهت بررسی و صدور رأی به مراجع قضایی ارسال شده است، خاطرنشان کرد: پرندگان وحشی کشف شده پس از تیمار و رسیدگی اولیه در زیستگاه طبیعی خود در سطح استان رهاسازی شده اند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *