ارتقاء مهارت ها و آمادگی عملیاتی در کاهش آسیب پذیری ها موثر است

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر رصد دقیق فعالیت و اقدام ها در استان های مرزی، پیرامون راهبردهای مرزبانی گفت : ارتقاء مهارت ها و آمادگی عملیاتی در کاهش آسیب پذیری ها موثر است.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار “قاسم رضایی” در جلسه کارشناسان ناظرین ستادی مرزبانی ناجا، نظارت را لازمه کار مدیریت دانست و اظهار کرد: بهترین طرح ریزی و برنامه در کنار نظارت صحیح یک نتیجه گیری مثبت را در بردارد.
وی با اشاره به اینکه نظارت یک اصل است، افزود : نظارت یکی از اصول مهم مدیریت و مکمل طرح ریزی و برنامه ریزی است.
فرمانده مرزبانی تصریح کرد : نظارت صحیح و مستمر باید به صورت یک فرهنگ شود ، برنامه ریزی و طرح ریزی باید با نظارت یکی شود و کسی برنامه ریز و طراح خوبی خواهد بود که قبلا یک ناظر خبره بوده باشد.
فرمانده مرزبانی ناجا، لازمه داشتن تشکیلاتی پویا را وجود یک سیستم نظارتی حرفه ای دانست و گفت : در صورت وجود چنین مجموعه ای هر کس در انجام وظیفه اش خوب عمل می کند.
وی جنبه دیگر نظارت را یافتن نقاط ضعف و راهنمایی زیر مجموعه در رفع آنها دانست و افزود : ناظر باید همانند یک آیینه شفاف و دقیق مشکلات و نقاط ضعف زیر مجموعه را به آنها اعلام و آنها را برای تقویت این نقاط یاری کند.
این مقام ارشد انتظامی، بر انعکاس دقیق وضعیت مجموعه در بازرسی های ستادی تاکید و عنوان کرد : بازرس یعنی امین و هر آنچه را نظارت می کند باید بدون کاستی و شفاف منعکس نماید.
سردار رضایی تصریح کرد: بازرس مجرب سه خط و محور  دارد که نقطه عطف این محورها، نتیجه را روشن می کند، خط اول؛ اسناد و مدارک و خط دوم؛ شفاف سازی و نهایتا ؛ تجزیه و تحلیل است که خوب عمل کردن و به ترتیب اجرا کردن هر محور  باعث یک نتیجه روشن و شفاف برای مجموعه می شود.
وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه بازرسان ستاد مرزبانی بر رصد دقیق فعالیت های انجام شده در استان های مرزی در سه حوزه راهبردهای مرزبانی ، گفت : ارتقاء آمادگی عملیاتی و تعاملات، کاهش آسیب پذیری باید به صورت میدانی مورد ارزیابی و نظارت قرار گیرد و هر چه ارتقاء عملیاتی در مرزها افزایش یابد در نقطه مقابل آن آسیب پذیری ها کاهش پیدا می کند.
دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *