عملکرد مطلوب گمرک در مبارزه با قاچاق بار مسئولیتی ناجا را کاهش می دهد / نیروی انتظامی در اجرای مأموریت ها با جوسازی ها عقب نشینی نکند/ لزوم پاسخگویی درست به مطالبات ناجا

وزیر دادگستری با بیان اینکه عملکرد مطلوب گمرک در مبارزه با قاچاق بار مسئولیتی ناجا را کاهش می دهد، گفت: ناجا در اجرای مأموریت ها با جوسازی ها عقب نشینی نکند.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “مصطفی پور محمدی” در نشست تخصصی معاونان، فرماندهان و روسای پلیس پیشگیری ناجا اظهار کرد: باید خداوند را شاکر بود که در کشوری دارای فرهنگ متعالی، اخلاق و منش برجسته ، ارزشی و معنوی زندگی می کنیم. با نگاهی گذرا به هر آنچه که پیرامون ما می گذرد و نگاه به تحولات جهانی و منطقه ای متوجه می شویم که امنیت در کشور حاکم است.

وی با بیان اینکه دشمن همه امکانات خود را علیه ما بسیج کرده است، عنوان کرد: داعش ، گروهک های تروریستی و هم پیمانانش هدف و برنامه های بسیاری را علیه کشور و نظام اسلامی ایران دنبال کردند و ناکام ماندند و باید قدردان این ا منیت باشیم؛که حاصل تلاش و هوشیاری نیروهای انتظامی ، نظامی و امنیتی است.

وزیر دادگستری ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران با نگاه به موقعیت کنونی کشور ما ابراز نگرانی و خشم می کنند و امروز اگر کشور مقتدرانه در مسیر پیشرفت حرکت می کند به پشتوانه نیروهای مسلح است و نقش نیروی انتظامی در این حوزه مشهود است.

این مقام مسئول با اشاره به مأموریت های گسترده ناجا مطرح کرد: پلیس پیشگیری و راهنمایی و رانندگی در خط مقدم ارتباط با مردم و جامعه هستند و این یک فرصت و مزیت محسوب می شود.

لزوم اتخاذ رویکردهای راهبردی و کاربردی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی

وی با اشاره به نقش و کارکردهای پلیس پیشگیری ادامه داد: متأسفانه آسیب های اجتماعی در جامعه وجود دارد و آزار دهنده است و رویکردی “راهبردی “و “کاربردی” باید در راستای کاهش و حل آسیب های اجتماعی اتخاذ شود.

پورمحمدی با اشاره به جلسات مقام معظم رهبری با مسئولان ارشد نظام در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی افزود: همه دستگاه ها در راستای کاهش آسیب های اجتماعی نقش دارند و هر دستگاهی به فراخور مسئولیت باید ایفای نقش کند.

شاهد تلاش با جسارت و بی وقفه ناجا در شرایط مختلف هستیم

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات پلیس پیشگیری در عرصه های مختلف خاطر نشان کرد: شاهد تلاش های بی وقفه ، پرتلاش، باجسارت نیروی انتظامی در شرایط مختلف هستیم و دستاوردهای پلیس قابل تقدیر است.

دستاوردهای ناجا بیانگر این است که رویکردهای پلیس در مسیر درستی است

وزیر دادگستری اشاره کرد : دستاوردهای پلیس بیانگر این است که جهت گیری ها ، رویکردها ، بکارگیری ابزارها و تکنیک های ناجا در مأموریت ها در مسیر درستی هدایت و بکارگیری می شود و این مهم نوید دهنده این ا ست که در آینده نیز به نقاط مطلوب و ایده ال تری خواهیم رسید.

لزوم پاسخگویی درست به مطالبات ناجا

وی خاطر نشان کرد: در دولت نسبت به نیروهای مسلح دید مثبت و توأم با همراهی و همکاری وجود دارد تا حد ممکن تلاش بر این است که به مطالبات ناجا به درستی پاسخ داده شود و کمبودها کاسته شود.

پورمحمدی تأکید کرد: رویکرد دولت تقویت نیروی انتظامی است .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مأموریت های عملیاتی نیروی انتظامی عنوان کرد: یکی از وظایف پلیس مبارزه با پدیده قاچاق است و خوشبختانه بر مبنای اشراف اطلاعاتی و اقدام عملیاتی آمار و دستاوردهای ناجا در حوزه کشفیات کالای قاچاق قابل توجه است هرچند اگر گمرک در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشد کار پلیس نصف می شود.

وی تأکید کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده امکان ورود کالای قاچاق و توزیع به بازار پس از این وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه میزان تخلفات در جامعه افزایش یافته است به راه اندازی کلینیک های حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرایم موثر است.

وزیر دادگستری با بیان اینکه اقدام پلیس در راستای راه اندازی و فعال سازی مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری ها و مراکز انتظامی قابل تقدیر است، گفت: اینگونه اقدامات در راستای پیشگیری اجتماعی موثر است.

پورمحمدی تأکید کرد: قانون مداری، اجرای صحیح قانون ، احترام به مردم و انضباط نیاز جدی جامعه ما است و این اصول باید تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی علاوه بر مأموریت انتظامی و امنیتی رسالت هنجار و رفتارسازی را نیز بر عهده دارد.

تمرکز بر اجرای صحیح قوانین از وظایف محوری ناجا

وی خطاب به فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی بیان کرد: قانون را به خوبی اجرا کنید و با جدیت اجرای مأموریت ها را دنبال کنید. با برخی از جوسازی ها از اجرای مأموریت ها عقب نشینی نکنید . ناجا مأموریت سنگینی در عرصه های مختلف به ویژه هنجارسازی برعهده دارد.

وی با بیان اینکه ناجا بزرگترین نیروی مسلح در کشور است، مطرح کرد: مأموریت بزرگی بر دوش نیروی انتظامی است. و اجرای قانون مهم ترین مأموریت ناجا می باشد. انتظار داریم با تکرار آموزش نسبت به اجرای قوانین تمرکز صورت بگیرد.

نظر دولت فعالیت پلیس قضایی در زیر مجموعه ناجا است

وزیر دادگستری در خصوص فعالیت پلیس قضایی یادآور شد: پیشنهاد این طرح از سوی نیروهای مسلح و ناجا مطرح شده است. پیشنهاد قوه قضائیه این است که این پلیس زیر نظر قوه قضائیه باشد اما نظر و رویکرد دولت قرار گرفتن در مجموعه نیروی انتظامی است.

پورمحمدی ادامه داد: فرآیند رسیدگی این موضوع در کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

وی در پایان با بیان اینکه همه دستگاه های مسئول باید تلاش کنند که نظم و امنیت و احترام به حقوق دیگران در جامعه نهادینه شود گفت: کمک به نیروی انتظامی وظیفه همگانی است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از برخی از روسای پلیس پیشگیری ناجا تقدیر شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *