عملکرد مطلوب گمرک در مبارزه با قاچاق بار مسئوليتي ناجا را کاهش مي دهد / نيروي انتظامي در اجراي مأموريت ها با جوسازي ها عقب نشيني نکند/ لزوم پاسخگويي درست به مطالبات ناجا

وزير دادگستري با بيان اينکه عملکرد مطلوب گمرک در مبارزه با قاچاق بار مسئوليتي ناجا را کاهش مي دهد، گفت: ناجا در اجراي مأموريت ها با جوسازي ها عقب نشيني نکند.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، حجت الاسلام والمسلمين “مصطفي پور محمدي” در نشست تخصصي معاونان، فرماندهان و روساي پليس پيشگيري ناجا اظهار کرد: بايد خداوند را شاکر بود که در کشوري داراي فرهنگ متعالي، اخلاق و منش برجسته ، ارزشي و معنوي زندگي مي کنيم. با نگاهي گذرا به هر آنچه که پيرامون ما مي گذرد و نگاه به تحولات جهاني و منطقه اي متوجه مي شويم که امنيت در کشور حاکم است.

وي با بيان اينکه دشمن همه امکانات خود را عليه ما بسيج کرده است، عنوان کرد: داعش ، گروهک هاي تروريستي و هم پيمانانش هدف و برنامه هاي بسياري را عليه کشور و نظام اسلامي ايران دنبال کردند و ناکام ماندند و بايد قدردان اين ا منيت باشيم؛که حاصل تلاش و هوشياري نيروهاي انتظامي ، نظامي و امنيتي است.

وزير دادگستري ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامي ايران با نگاه به موقعيت کنوني کشور ما ابراز نگراني و خشم مي کنند و امروز اگر کشور مقتدرانه در مسير پيشرفت حرکت مي کند به پشتوانه نيروهاي مسلح است و نقش نيروي انتظامي در اين حوزه مشهود است.

اين مقام مسئول با اشاره به مأموريت هاي گسترده ناجا مطرح کرد: پليس پيشگيري و راهنمايي و رانندگي در خط مقدم ارتباط با مردم و جامعه هستند و اين يک فرصت و مزيت محسوب مي شود.

لزوم اتخاذ رويکردهاي راهبردي و کاربردي در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي

وي با اشاره به نقش و کارکردهاي پليس پيشگيري ادامه داد: متأسفانه آسيب هاي اجتماعي در جامعه وجود دارد و آزار دهنده است و رويکردي “راهبردي “و “کاربردي” بايد در راستاي کاهش و حل آسيب هاي اجتماعي اتخاذ شود.

پورمحمدي با اشاره به جلسات مقام معظم رهبري با مسئولان ارشد نظام در حوزه کاهش آسيب هاي اجتماعي افزود: همه دستگاه ها در راستاي کاهش آسيب هاي اجتماعي نقش دارند و هر دستگاهي به فراخور مسئوليت بايد ايفاي نقش کند.

شاهد تلاش با جسارت و بي وقفه ناجا در شرايط مختلف هستيم

وي در ادامه با تقدير از اقدامات پليس پيشگيري در عرصه هاي مختلف خاطر نشان کرد: شاهد تلاش هاي بي وقفه ، پرتلاش، باجسارت نيروي انتظامي در شرايط مختلف هستيم و دستاوردهاي پليس قابل تقدير است.

دستاوردهاي ناجا بيانگر اين است که رويکردهاي پليس در مسير درستي است

وزير دادگستري اشاره کرد : دستاوردهاي پليس بيانگر اين است که جهت گيري ها ، رويکردها ، بکارگيري ابزارها و تکنيک هاي ناجا در مأموريت ها در مسير درستي هدايت و بکارگيري مي شود و اين مهم نويد دهنده اين ا ست که در آينده نيز به نقاط مطلوب و ايده ال تري خواهيم رسيد.

لزوم پاسخگويي درست به مطالبات ناجا

وي خاطر نشان کرد: در دولت نسبت به نيروهاي مسلح ديد مثبت و توأم با همراهي و همکاري وجود دارد تا حد ممکن تلاش بر اين است که به مطالبات ناجا به درستي پاسخ داده شود و کمبودها کاسته شود.

پورمحمدي تأکيد کرد: رويکرد دولت تقويت نيروي انتظامي است .

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به مأموريت هاي عملياتي نيروي انتظامي عنوان کرد: يکي از وظايف پليس مبارزه با پديده قاچاق است و خوشبختانه بر مبناي اشراف اطلاعاتي و اقدام عملياتي آمار و دستاوردهاي ناجا در حوزه کشفيات کالاي قاچاق قابل توجه است هرچند اگر گمرک در اين حوزه عملکرد خوبي داشته باشد کار پليس نصف مي شود.

وي تأکيد کرد: براساس تدابير اتخاذ شده امکان ورود کالاي قاچاق و توزيع به بازار پس از اين وجود نخواهد داشت.

وي در ادامه با بيان اينکه متأسفانه ميزان تخلفات در جامعه افزايش يافته است به راه اندازي کلينيک هاي حقوق شهروندي اشاره کرد و افزود: اقدامات پيشگيرانه در راستاي کاهش جرايم موثر است.

وزير دادگستري با بيان اينکه اقدام پليس در راستاي راه اندازي و فعال سازي مراکز مشاوره و مددکاري در کلانتري ها و مراکز انتظامي قابل تقدير است، گفت: اينگونه اقدامات در راستاي پيشگيري اجتماعي موثر است.

پورمحمدي تأکيد کرد: قانون مداري، اجراي صحيح قانون ، احترام به مردم و انضباط نياز جدي جامعه ما است و اين اصول بايد تقويت شود.

وي خاطر نشان کرد: نيروي انتظامي علاوه بر مأموريت انتظامي و امنيتي رسالت هنجار و رفتارسازي را نيز بر عهده دارد.

تمرکز بر اجراي صحيح قوانين از وظايف محوري ناجا

وي خطاب به فرماندهان و مديران نيروي انتظامي بيان کرد: قانون را به خوبي اجرا کنيد و با جديت اجراي مأموريت ها را دنبال کنيد. با برخي از جوسازي ها از اجراي مأموريت ها عقب نشيني نکنيد . ناجا مأموريت سنگيني در عرصه هاي مختلف به ويژه هنجارسازي برعهده دارد.

وي با بيان اينکه ناجا بزرگترين نيروي مسلح در کشور است، مطرح کرد: مأموريت بزرگي بر دوش نيروي انتظامي است. و اجراي قانون مهم ترين مأموريت ناجا مي باشد. انتظار داريم با تکرار آموزش نسبت به اجراي قوانين تمرکز صورت بگيرد.

نظر دولت فعاليت پليس قضايي در زير مجموعه ناجا است

وزير دادگستري در خصوص فعاليت پليس قضايي يادآور شد: پيشنهاد اين طرح از سوي نيروهاي مسلح و ناجا مطرح شده است. پيشنهاد قوه قضائيه اين است که اين پليس زير نظر قوه قضائيه باشد اما نظر و رويکرد دولت قرار گرفتن در مجموعه نيروي انتظامي است.

پورمحمدي ادامه داد: فرآيند رسيدگي اين موضوع در کميسيون قضائي مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است.

وي در پايان با بيان اينکه همه دستگاه هاي مسئول بايد تلاش کنند که نظم و امنيت و احترام به حقوق ديگران در جامعه نهادينه شود گفت: کمک به نيروي انتظامي وظيفه همگاني است.

گفتني است، در پايان اين مراسم از برخي از روساي پليس پيشگيري ناجا تقدير شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *