سرانه مصرف بنزین هر ایرانی در نوروز ۳۰ لیتر

رئیس مرکزاطلاع‌‌رسانی پلیس تهران بزرگ با اشاره به اینکه سرانه مصرف بنزین هرایرانی در نوروز ۳۰ لیتر برآورده شد از حوادث ترافیکی سخت به دلیل عدم رعایت حق تقدم حتی در راه‌های روستایی خبر داد و گفت: صرف داشتن گواهینامه ملاک برای مهارت رانندگان جوان نیست.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم، سرهنگ عین‌الله جهانی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ در نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز 95 اظهار داشت: یک اتفاق بسیار بزرگ در ایام نوروز 95 علی‌رغم وجود بارندگی و نزول جوی رخ داد کاهش فوتی در محل صحنه بود.

وی ادامه داد: ما در ایام نوروز با شاخص‌های متعددی همراه بودیم اول اینکه سفرهای داخلی افزایش یافته بود و سفرهای خارجی نیز کاهش داد همچنین نزولات آسمانی فراوانی داشتیم که در چنین شرایط جوی تصادفات دو برابر می‌شود و همچنین رکورد مصرف بنزین در نوروز 95 شکسته شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران ادامه داد: با این شاخص‌ها انتظار می‌رفت که آمار تصادفات بالا رود و این در حالی بود که با افزایش تعداد خودروها مواجه بودیم. ولی با این وجود شاهد کاهش 4 درصدی فوتی در سر صحنه مواجه هستیم.

جهانی با بیان اینکه 44 درصد تصادفات براثر واژگونی‌ها بود که میانگین سنی این افراد 25 تا 30 سال بود عنوان کرد: واژگونی خودرو از جمله عواملی مانند خستگی و خواب آلودگی بوده که یک مولفه مهم در این مسئله عدم مهارت رانندگان را دربر می‌گیرد یعنی با توجه به سن 25 تا 30 سال  این رانندگان تصادفی استباط می‌شود که صرف داشتن گواهینامه کافی نیست و الدین باید برای در اختیار قرار دادن خودرو به فرزندانشان بیشتر توجه کنند.

وی عدم رعایت حق تقدم و تجاوز به چپ را حتی در راه‌های روستایی رابه عنوان یکی از حوادث ترافیکی سخت در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: ما سعی کردیم در این ایام از بستر فرهنگی و از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی ملی مبحث طرح فرهنگ ترافیکی را پیش ببریم کما اینکه 300 برنامه رادیویی دو دقیقه‌ای نیز در این حوزه پخش شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *