برخورد شايسته با شهروندان در افزايش ضريب اعتمادعمومي به ناجا موثر است/ حرفه اي محوري ، دانش محوري و هوشمندي پليس ؛ شعار ناجا

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه حرفه اي محوري ، دانش محوري و هوشمندي پليس شعار نيروي انتظامي است گفت: برخورد شايسته با مراجعه کنندگان مي تواند ضريب اعتماد عمومي به ناجا را افزايش دهد .

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” حسين اشتري” در نشست تخصصي فرماندهان ، معاونان و روساي پليس پيشگيري با تبريک دهه کرامت و تقدير از دست اندرکاران برگزاري اين نشست به ويژه سردار محمد شرفي رئيس پليس پيشگيري ناجا اظهار کرد: اميدوارم برگزاري چنين نشست هايي در پيشبرد اهداف ناجا موثر باشد.

وي افزود: اتخاذ اقدامات پيشگيرانه بر اقدامات عملياتي و انتظامي مقدم است و اولويت نيروي انتظامي نيز اتخاذ رويکرد پيشگيرانه و اجتماعي است.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: بايد رويکردي اتخاذ و اجرايي کنيم که اقداماتي خلاف قانون کاهش يابد. براي رسيدن به اين مهم نيازمند برنامه ريزي دقيق و به کارگيري ابزارهاي مختلف از جمله فناوري هاي نوين هستيم.

وي با بيان اينکه به کارگيري فناوري هاي نوين در کاهش جرايم موثر است به نصب دوربين ها در جاده ها ، خيابان ها و معابر اشاره کرد و افزود: به کارگيري تجهيزات اينچنيني به عنوان يک عامل بازدارنده تلقي مي شود. تجهيزات الکترونيکي نوين مي تواند در راستاي بازدارندگي کارآمد و موثر باشد.

سردار اشتري ادامه داد: استفاده از ظرفيت و مشارکت مردمي نيز در پيشگيري از وقوع جرم و کاهش جرايم موثر است . همچنان که با اجراي طرح هايي چون نگهبان محله و استفاده از ظرفيت هاي محلي به اين مهم دست يافته ايم.

فرمانده نيروي انتظامي تأکيد کرد: تعامل مستمر با شهروندان عامل موثري در پيشگيري از جرايم است. خوشبختانه پليس مورد اعتماد مردم مي باشد و اين يک مزيت است، بايد فرهنگ ارتباط مستقيم و چهره به چهره با شهروندان را تقويت کرد.

سردار اشتري همچنين با اشاره به کارکردهاي پليس افتخاري در راستاي ارتقاء تعامل نيروي انتظامي با شهروندان عنوان کرد: قاطبه مردم مايل به همکاري با ناجا هستند و اين براي نيروي انتظامي يک فرصت است.

وي در ادامه به فعاليت يگان هاي حفاظتي و انتظامي در وزارتخانه ها و برخي سازمان ها اشاره و بيان کرد: بر مبناي مصوبه ستاد کل نيروهاي مسلح ، وزارتخانه ها موظفند يگان حفاظتي و انتظامي داشته باشند و در اين راستا با نيروي انتظامي همکاري کنند.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در ادامه نيروي انتظامي را سازماني گسترده با مأموريت هاي متنوع معرفي کرد و گفت: نيروي انتظامي بيشترين خدمات را به شهروندان ارائه مي د هد و بايد مسير خدمات رساني به شهروندان تسهيل شود.فرآيند تسهيل خدمات دهي به شهروندان با به کارگيري تجهيزات نوين ، تعالي رفتار کارکنان و اتخاذ تدابير موثر قابل انجام است.

وي اشاره کرد: ارجاع سيستمي و الکترونيکي پرونده ها به مراجع قضائي يکي از اقدامات ناجا در راستاي تسهيل خدمات به شهروندان است. ارجاع پرونده به دادسراها به صورت سيستمي مزيت هايي چون سرعت و دقت عمل در پي دارد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به تعامل مطلوب نيروي انتظامي و قوه قضائيه گفت: رعايت حقوق شهروندي براي ناجا يک اصل مهم است و اگر بنا به تقويت اين مهم باشد بايد از امکانات به روز و تکنولوژي استفاده کنيم .

وي گفت: ممکن است اجراي برخي از طرح ها و خدمات ميان مدت يا بلندمدت باشد. اما اين عزم و اراده در ناجا وجود دارد که خدمات به شهروندان به بهترين نحو ارائه شود.

وي با اشاره به تجهيز بيش از هزار و 400 تحت نظرگاه به دوربين عنوان کرد: بخش عمده اي از تکريم ارباب رجوع به نحوه برخورد و نوع رفتار ما مرتبط است . مجموعه پليس پيشگيري بيشترين ارتباط با مردم را دارد و لازم است با شايسته ترين نوع رفتاري با مردم در تعامل باشيم.

سردار اشتري با اشاره به اجرا طرح مکنا در نيروي انتظامي خاطر نشان کرد: با اجراي اين طرح در اکثر کلانتري ها تغييرات مخصوصي ايجاد شد.

وي خوشايندسازي محيط و فضاي مراجعه و بهبود رفتار کارکنان را از اهداف اجراي طرح مکنا برشمرد و گفت: همزمان با اجراي اين طرح به نتايج مطلوبي دست يافتيم .

فرمانده نيروي انتظامي تأکيد کرد: برخورد شايسته با مراجعه کنندگان به مراکز انتظامي يک الزام است چرا که رفتار شايسته با مراجعه کنندگان مي تواند ضريب اعتماد عمومي به ناجا را افزايش دهد.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در ادامه با اشاره به راه اند ازي قرارگاه جهادي تربيت و آموزش مطرح کرد: آموزش از اولويت هاي هميشگي ناجا است و فعاليت اين قرارگاه در ارتقاء مهارت هاي علمي و عملي کارکنان نقش ويژه اي داشته است.

سردار اشتري اشاره کرد: پليس جمهوري اسلامي ايران بايد يک پليس حرفه اي باشد؛ شعار ما حرفه اي محوري، دانش محوري و هوشمندي است.

وي اضافه کرد: يکي از راه هايي که مي توانيم در مسير حرفه اي بودن موفق باشيم توجه به آموزش مداوم ، به روز و مستمر است.

وي با تأکيد بر آموزش در سطوح مختلف براساس تهديدات در حوزه مديريتي عنوان کرد: گاهي لازم است آموزش ها بومي و بر مبناي نياز حوزه استحفاظي باشد.

فرمانده نيروي انتظامي همچنين با اشاره به راه اندازي مراکز مشاوره و مددکاري در کلانتري ها خاطر نشان کرد: تقويت واحدهاي مشاوره اي نيز يک ضرورت است و بايد از اين ظرفيت در راستاي اقدامات پيشگيرانه بهره برد.

وي ادامه داد: براساس نظرسنجي ها و ارزيابي هاي صورت گرفته 70 درصد از پرونده هاي ارجاعي به مراکز مشاوره منتج به مصالحه شده است و اين يک آمار قابل توجه مي باشد.

وي بر لزوم نظارت هاي ميداني در حوزه مأموريتي نيز تأکيد و بيان کرد: به جزء سازمان هاي نظارتي همچون بازرسي، حفاظت و اطلاعات و … فرماندهان و مديران موظفند به طور مداوم و مستمر از زيرمجموعه هاي خود بازديد کنند. و اين بازديد در چارچوب هاي مختلفي چون محسوس و نامحسوس تعريف شود.

وي خاطر نشان کرد: نظارت و بازديد ميداني از تحت نظر گاه ها و مراکز مراجعات مردمي نيز حائز اهميت است .

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه بر تقويت واحدهاي کشف و خنثي سازي بمب تأکيد کرد و افزود: تزريق تجهيزات به روز و ارائه آموزش هاي لازم به کاربران اين واحد در تقويت واحدهاي کشف و خنثي سازي بمب موثر است.

وي ادامه داد: رسيدگي به وضعيت معيشتي کارکنان نيز يکي از اولويت هاي مدنظر است. بهبود وضعيت معيشتي کارکنان بايد با رويکرد جهادي دنبال شود.

گفتني است در پايان اين نشست از برخي از خانواده هاي شهدا، جانبازان و شاغلان پليس پيشگيري ناجا تقدير شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *