امنیت بدون مشارکت مرزنشینان میسر نمی شود

فرمانده مرزبانی استان گیلان گفت: بدون مشارکت و همکاری مرزنشینان، امنیت در بخش های مختلف میسر نمی شود.

به گزارش سادس به نقل از ایرنا ، سرهنگ کیاست سپهری روز دوشنبه در آیین معارفه فرمانده جدید مرزبانی شهرستان آستارا افزود: جمعیت و نیروی انسانی کیفی در تعیین قدرت سیاسی کشور اثر بخش است.
وی با اشاره به اینکه وسعت سرزمین و دسترسی آسان به آب های آزاد از مولفه های قدرت یک کشور محسوب می شود ، اضافه کرد: انتهای هر سرزمینی را مرز تعریف کرده اند تا حریم امنی برای آن کشور فراهم شود که خوشبختانه در اکثر شهرستان ها و مناطق مرزی ایران اسلامی این حریم امن را شاهد هستیم.
سرهنگ سپهری با بیان اینکه امنیت در مرزها فرصت خوبی را برای ساکنین فراهم می کند ، اظهار کرد: فرصت های اقتصادی خوبی در برخی از مناطق مرزی کشور نظیر شهرستان آستارا ایجاد شده است.
وی ادامه داد: کریدور شمال – جنوب اگر تحقق یابد، شهرستان آستارا به لحاظ تجاری ، اقتصادی وضعیت خوبی پیدا می کند.
سرهنگ سپهری با اشاره به اینکه امنیت در قرآن هم وزن خلقت آمده ، گفت: اگر امنیت در مرزها نباشد سنگ بنای فعالیت های فرهنگی ، اقتصادی و تجاری شکل نمی گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت خون شهدا ، همدلی مردم ، هدایت های رهبر فرزانه انقلاب امنیت خوبی در مرزها حاکم است.
فرمانده مرزبانی استان گیلان تصریح کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از سال 89 وظیفه خطیر مرزبانی از 15 استان کشور بر عهده گرفته که در این مدت، فعالیت های این مرزبانی با روند رو به رشدی همراه بوده است.
وی افزود: در بسیاری از کشورهای پیرامون ما مشکل امنیتی وجود دارد که خوشبختانه نظیر این مشکلات را با تلاش های نیروی مسلح و مردم در کشور خودمان شاهد نیستیم.
در این آیین با تقدیر از زحمات پنج سال و چهار ماهه سرهنگ ایرج زارعی ، سرهنگ نوذر مرادی طی حکمی از سوی فرمانده مرزبانی کشور به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی شهرستان آستارا معرفی شد.
سرهنگ زارعی به عنوان جانشین فرمانده مرزبانی استان گیلان منصوب شد.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرز آبی با کشور جمهوری آذربایجان دارد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *