نقش رسانه‌ها در كاهش معضلات اجتماعي انكار ناپذير است/ بيش از 110 ميليارد ريال كلاي قاچاق در چهارمحال بختياري كشف شد

فرمانده انتظامي – چهارمحال و بختياري – استان ازانهدام 9 باند سازمان يافته سرقت و كشف بيش از 110 ميليار ريال كالاي قاچاق از ابتداي سال جاري تا كنون در اين استان خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه نقش رسانه‌ها در كاهش معضلات اجتماعي انكار ناپذير است تأكيد كرد: بخش بزرگي از موفقيت‌هاي نيروي انتظامي به دليل تلاش خبرنگاران بوده است كه توانسته‌اند واقعيت‌ها را به جامعه منتقل كنند.

سردار غلامزاده با بيان اينکه اطلاع رساني دقيق، صحيح و به موقع خبرنگاران از حوادث و وقايع بايد منطبق با نيازهاي اصلي جامعه باشد، خاطرنشان کرد: تعامل و همکاري دو‌سويه پليس با رسانه‌ها در نشست‌هاي هم‌انديشي و استفاده از نقطه نظرات موثر آنها ، بستر و زمينه را براي توسعه امنيت اجتماعي در جامعه فراهم کرده است .

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري با بيان اينكه بخشي از اقتدار نظام مرهون تلاش خبرنگاران در انتشار اخبار دقيق، شفاف و سالم است، تصريح کرد: خبرنگاراني كه صادقانه خدمت مي‌كنند چشم بيناي مردم و پل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستند كه هم اعتماد‌سازي مي كنند و هم از ارزش هاي انقلاب اسلامي دفاع مي كنند.

سردار “غلامعباس غلامزاده” در ادامه ضمن تقدير از زحمات كاركنان پرتلاش فرماندهي انتظامي استان در برقراري نظم و امنيت مطلوب در سطح استان به تشريح عملكرد اين فرماندهي در 5 ماه نخست سال جاري و اولويت هاي كاري فرماندهي انتظامي استان پرداخت و گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون كشفيات مواد مخدر 89 درصد افزايش يافته و بيش از 710 كيلو گرم انواع مواد مخدر در اين مدت كشف شد.

وي با بيان اينكه بررسي‌ها نشان مي دهد در بسياري از سرقت‌هاي خرد و همچنين جرائم خشن،‌ معتادان نقش پر رنگي داشته اند، گفت: طي همين مدت 10 باند تهيه و توزيع مواد مخدر شناسايي و منهدم شده اند .

سردار غلامزاده از توقيف 24 دستگاه خودرو حامل مواد مخدر در استان خبر داد و اظهار داشت : پاكسازي نقاط آلوده و همچنين مبارزه جدي با باندهاي خرده‌فروشي و ساماندهي معتادان از اولويت‌ها و سياست‌هاي ديگر كاري فرماندهي انتظامي استان است.

در سال جاري 9 باند سازمان يافته سرقت در استان شناسايي و متلاشي شد.وي به كاهش 8 درصدي سرقت و افزايش 5 درصدي كشفيات سرقت در اين مدت اشاره كرد و گفت : در سال جاري 9 باند سازمان يافته سرقت در استان شناسايي و متلاشي شد.

فرمانده انتظامي استان ايجاد امنيت مستمر را از ديگر برنامه هاي اين فرماندهي دانست و ادامه داد: اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي، برخورد با هنجار شكنان و نا‌امن‌كنندگان اجتماع و ساماندهي مسائل ترافيكي از ديگر اولويت‌هاي اين فرماندهي در ايجاد امنيت است .

كشف و ضبط بيش از 110 ميليارد ريال كلاي قاچاق در استان اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه كالاي قاچاق مانعي براي اقتصاد سالم است، خاطر نشان كرد: امسال در راستاي مبارزه با قاچاق كالا مأموران انتظامي استان موفق به كشف و ضبط بيش از 110 ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان شده اند كه اين رقم نشان دهنده رشد 13 درصدي كشفيات كالاي قاچاق در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

سردار غلامزاده اشراف اطلاعاتي و حضور مقتدرانه پليس در صحنه به منظور پاسخگويي به نياز هاي مردم اولويت برون سازماني اين فرماندهي برشمرد و گفت: پيشگيري از وقوع جرم به ويژه سرقت، مبارزه جدي و همه جانبه با مواد مخدر، برخورد با خرده‌فروشان و باندهاي تهيه و توزيع مواد مخدر، ساماندهي معتادان و آموزش جمعيت هاي هدف مانند آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالي را از ديگر اولويت‌هاي كاري فرماندهي انتظامي استان برشمرد.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري ادامه داد: توجه به ارزش ها و معنويت در مجموعه نيروي انتظامي و توجه به آموزش و افزايش مهارت كاركنان در راستاي ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم از اولويت هاي ديگر درون سازماني اين فرماندهي است.
سردار غلامزاده در خاتمه رسانه ها را چشم بيناي مردم و پل ارتباطي با مسئولان عنوان كرد و اظهار داشت: اصحاب رسانه همواره در تمام حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي با پليس همکاري خوبي داشته اند و از طرفي بايد اين تعامل را زيادتر کرد، چرا که يک خبر اگر به صورت درست درج شود مي‌تواند آثار و امنيت رواني خوبي در جامعه و در ميان شهروندان ايجاد کند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *