توضیحات فرمانده ناجا در خصوص راه اندازی و فعالیت پلیس اطفال و پلیس قضائی / گزارش ناجا از حادثه آتش سوزی پتروشیمی و ارجاع به مبادی ذیربط

فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در خصوص ساز و کار راه اندازی و فعالیت پلیس اطفال ، پلیس قضائی و تهیه گزارش ناجا از حادثه آتش سوزی در پتروشیمی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سادس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار ” حسین اشتری ” در حاشیه برگزاری نشست تخصصی فرماندهان ، معاون و روسای پلیس پیشگیری در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار و دهه کرامت در خصوص وضعیت امنیتی در پایتخت اظهار کرد: به لطف الهی و هوشیاری و آمادگی نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی، امنیت مطلوبی در کشور حاکم است .

وی در خصوص انتشار برخی اخبار در فضای مجازی و تهدیدات امنیتی افزود: در فضای مجازی برخی اخبار منتشر می شود که پایه و اساس ندارد و اکثر آنها جعلی است.

وی در پاسخ به پیشنهاد راه اندازی معاونت در حوزه زنان در نیروی انتظامی بیان کرد: در حوزه زنان مشاوره امور بانوان داریم و تمام موضوعاتی که به این قشر مربوط می شود از طریق مشاور امور بانوان پیگیری می شود.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص فعالیت پلیس اطفال نیز بیان کرد: این طرح در قوه قضائیه و کمیسیون های مجلس در حال بررسی است و به محض تصویب و ابلاغ، آمادگی داریم فعالیت این پلیس را به شکل تخصصی پیگیری و اجرا کنیم.

وی یادآور شد: ناگفته نماند که اگر تماسی از سوی اطفال با سامانه ۱۱۰ صورت بگیرد در فوریت و با سرعت عمل پیگیری می شود که این روال از سال های قبل وجود داشته است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در خصوص فعالیت و راه اندازی پلیس قضایی نیز خاطر نشان کرد: موضوع این طرح نیز در کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با حضور نمایندگانی از ناجا در حال بررسی و رسیدگی است.

سردار اشتری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نقش ناجا در جمع آوری متکدیان گفت: مسئول و متولی اصلی این کار با دستگاه های دیگر است. ولی نیروی انتظامی به عنوان یک عضو فعال در این خصوص با سایر دستگاه های مسئول همکاری می کند و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این افراد پس از جمع آوری در محل نگهداری می شوند و اقدامات لازم صورت می گیرد. بخشی از این متکدیان اتباع خارجی غیرمجاز هستند که با این طیف به لحاظ قانونی برخورد می شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در خصوص آتش سوزی پتروشیمی در چند نقطه از کشور عنوان کرد: در این خصوص گزارشی از طرف نیروی انتظامی تهیه و به مبادی ذیربط از جمله قوه قضائیه و شورای امنیت ملی ارجاع شده و تصمیم گیرنده در این خصوص قوه قضائیه است. هر چند در این خصوص موضوع سوئی دیده نشده است .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *