توضيحات فرمانده ناجا در خصوص راه اندازي و فعاليت پليس اطفال و پليس قضائي / گزارش ناجا از حادثه آتش سوزي پتروشيمي و ارجاع به مبادي ذيربط

فرمانده نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران در خصوص ساز و کار راه اندازي و فعاليت پليس اطفال ، پليس قضائي و تهيه گزارش ناجا از حادثه آتش سوزي در پتروشيمي توضيحاتي ارائه کرد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار ” حسين اشتري ” در حاشيه برگزاري نشست تخصصي فرماندهان ، معاون و روساي پليس پيشگيري در جمع خبرنگاران با تبريک روز خبرنگار و دهه کرامت در خصوص وضعيت امنيتي در پايتخت اظهار کرد: به لطف الهي و هوشياري و آمادگي نيروهاي نظامي ، انتظامي و امنيتي، امنيت مطلوبي در کشور حاکم است .

وي در خصوص انتشار برخي اخبار در فضاي مجازي و تهديدات امنيتي افزود: در فضاي مجازي برخي اخبار منتشر مي شود که پايه و اساس ندارد و اکثر آنها جعلي است.

وي در پاسخ به پيشنهاد راه اندازي معاونت در حوزه زنان در نيروي انتظامي بيان کرد: در حوزه زنان مشاوره امور بانوان داريم و تمام موضوعاتي که به اين قشر مربوط مي شود از طريق مشاور امور بانوان پيگيري مي شود.

فرمانده نيروي انتظامي در خصوص فعاليت پليس اطفال نيز بيان کرد: اين طرح در قوه قضائيه و کميسيون هاي مجلس در حال بررسي است و به محض تصويب و ابلاغ، آمادگي داريم فعاليت اين پليس را به شکل تخصصي پيگيري و اجرا کنيم.

وي يادآور شد: ناگفته نماند که اگر تماسي از سوي اطفال با سامانه 110 صورت بگيرد در فوريت و با سرعت عمل پيگيري مي شود که اين روال از سال هاي قبل وجود داشته است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در خصوص فعاليت و راه اندازي پليس قضايي نيز خاطر نشان کرد: موضوع اين طرح نيز در کميسيون قضائي مجلس شوراي اسلامي و قوه قضائيه با حضور نمايندگاني از ناجا در حال بررسي و رسيدگي است.

سردار اشتري در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر نقش ناجا در جمع آوري متکديان گفت: مسئول و متولي اصلي اين کار با دستگاه هاي ديگر است. ولي نيروي انتظامي به عنوان يک عضو فعال در اين خصوص با ساير دستگاه هاي مسئول همکاري مي کند و اقدامات خوبي نيز صورت گرفته است.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: اين افراد پس از جمع آوري در محل نگهداري مي شوند و اقدامات لازم صورت مي گيرد. بخشي از اين متکديان اتباع خارجي غيرمجاز هستند که با اين طيف به لحاظ قانوني برخورد مي شود.

عالي ترين مقام انتظامي کشور در خصوص آتش سوزي پتروشيمي در چند نقطه از کشور عنوان کرد: در اين خصوص گزارشي از طرف نيروي انتظامي تهيه و به مبادي ذيربط از جمله قوه قضائيه و شوراي امنيت ملي ارجاع شده و تصميم گيرنده در اين خصوص قوه قضائيه است. هر چند در اين خصوص موضوع سوئي ديده نشده است .

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *