كانال تلگرامي بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان شد

شناسايي و دستگيري عاملان كلاهبرداري اينترنتي با سوءاستفاده از شبكه اجتماعي تلگرام در فضاي سايبري خبر داد.

به گزارش سادس ، سرهنگ جواد جهانشيري در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، با حضور در میز خبر پلیس، با اشاره به جزئیات این پرونده، عنوان کرد: با توجه به ارجاع شكایت زنی به پليس فتا رسيدگي به پرونده در دستور كار كارآگاهان پليس فتا استان قرار گرفت.

رئيس پليس فتا استان ادامه داد: این فرد در كانالي تلگرامی عضو شده و با توجه به تبليغات و حراجي كه از تمام برندهاي لباس و زيورآلات به نمايش گذاشته شده مبلغ 110 هزار تومان خريد اينترنتي انجام داده، اما با گذشت كمتر از يك ساعت ديگر از كانال تلگرام خبري نبود و كالايي به دست این زن نرسيده است.

جهانشيري با بیان اینکه با توجه به اظهارات شاكي كارشناسان اقدامات خود را آغاز و طي بررسي‌هاي صورت گرفته دو متهم در اين رابطه شناسايي و دستگير شدند، اظهار کرد: متهمان دستگير شده كه زوج جوان 23 و 24 ساله بودند در مواجه با ادله فني به سه فقره دیگر کلاهبرداری اعتراف کردند.

وی یادآور شد: تحقيقات بيشتر در رابطه با تعداد و ميزان دقيق كلاهبرداري صورت گرفته ادامه دارد.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي در توصیه به شهروندان، اظهار کرد: تبليغات و خريد در شبكه‌هاي اجتماعي مانند خريدهاي اينترنتي نياز به دقت عمل بيشتري دارد بنابراین فقط با ديدن يك تبليغ نمي‌توان اصالت كالا را اثبات كرد و در خريدهاي شبكه‌اي وجه را پايان معامله و حضوري واريز کنند.

جهانشيري تصریح کرد: افراد در صورت وجود موارد مشابه از اين نوع كلاهبرداري مي‌توانند به پليس فتا براي ادامه دادخواهي مراجعه کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *