نیروی انتظامی در امور فرهنگی ورود پیدا کرده است

فرمانده انتظامی نهاوند گفت: نیروی انتظامی در زمینه امور فرهنگی ورود پیدا کرده و در چهار ماهه سال جاری ۱۰۰ دوره کلاس های آموزش همگانی در مدارس ، اداره ها و صنوف برگزار کرده است.

به گزارش سادس به نقل از ایرنا ، سرهنگ محسن اقبالیان روز یکشنبه در آئین تجلیل ازخبرنگاران شهرستان نهاوند افزود:همچنین ۱۰ نمایشگاه با موضوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی در این شهرستان در این مدت برپا شده است.
وی اضافه کرد: در چهار ماهه امسال میزان کشف مواد مخدر در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است و در این مدت پنج عملیات مشترک در زمینه باندهای قاچاق در سطح شهرستان صورت گرفت که طی آن ۲۸۰ کیلوگرم تریاک از قاچاقچیان کشف و ضبط شد که ۴۳۸ نفر در این رابطه دستگیر شده اند که ۱۸۲ نفر آنها قاچاقچی بوده اند .
وی افزود: همچنین از بین افراد دستگیر شده ۳۲۷ نفر خرده فروش و ۱۱۰ نیز معتاد بوده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است .
وی ادامه داد: علاوه بر این در کشف سیگار در سطح شهرستان ۵۰ درصد افزایش داشته ایم و در حوزه میراث فرهنگی نیز هفت نفر که اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند توسط ماموران دستگیر شدند .
سرهنگ اقبالیان ازافزایش درگیری های فردی در همین مدت خبر داد و گفت: درگیریهای فردی ۱۴ درصد افزایش داشته که این مساله نشان دهنده پایین آمدن میزان آستانه تحمل است که لازم است نهادهای فرهنگی در این زمینه برنامه ریزی های لازم را جهت جلوگیری از تشدید آن به عمل آورند.
وی افزود: علاوه بر این طی مدت یاد شده پرونده های قضایی که به صورت کیفری بوده و توسط ماموران ما تشکیل شده یک هزار و ۳۷۴ فقره بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است .
فرمانده انتظامی نهاوند کاهش سرقت و سایر جرایم را از اولویت های مهم شهرستان عنوان کرد و افزود: در چهار ماهه امسال یک کاهش چشمگیر در زمینه انواع سرقت داشته ایم به گونه ای که در زمینه سرقت منزل ۵۲ درصد و در زمینه سرقت اتومبیل ۱۱ درصد و در مجموع به طور میانگین ۳۰ درصد کاهش سرقت در سطح شهرستان داشته ایم.
وی از کشف یک باند بزرگ در چهار ماهه امسال خبر داد و گفت: در این مدت یک باند بزرگ سرقت ماشین کشف شد که از این باند ۱۵ دستگاه خودرو کشف و تحویل مالباختگان شد.
وی به آمار تصادف های صورت گرفته در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون آمار تصادف ها در بخش درون شهری با دو فقره از افزایش ۵۰ درصدی و در بخش برون شهری با ۱۶ فقره از افزایش ۲۹درصدی برخوردار بوده که عامل اصلی آن فراهم نبودن زیر ساختها و همچنین نبود آموزش همگانی است که آنها نیز وظیفه نیروی انتظامی نیست.
سرهنگ اقبالیان در خصوص امنیت شهرستان نهاوند گفت: ما در حوزه امنیت عمومی در وضعیت مطلوبی به سر می بریم و حوزه امنیتی این شهرستان در حال پیشرفت است.
وی افزود: بحث امنیت یک مقوله پیچیده است و آنچه که در این بین مهم است احساس امنیت است که با همکاری آحاد مختلف مردم و به ویژه خبرنگاران بدست می آید .
وی گفت: یکی از موضوع های مهم که در بحث پیشگیری از وقوع جرم اتفاق می افتد اقدام های فرهنگی و اقناع افکار عمومی است.
وی مقوله امنیت را موضوعی همگانی و نیاز به همکاری همه شهروندان دانست و گفت: برای برقراری امنیت و احساس آرامش در سطح جامعه همه باید همکاری داشته باشند و مراقبت های لازم را به عمل آورند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *