همایش شیرخوارگان حسینی ثبت جهانی می‌شود

دبیر برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی از ثبت جهانی همایش شیرخوارگان حضرت علی اصغر(علیه السلام) خبر داد.

به گزارش سادس به نقل از ایسنا، داوود منافی‌پور درهمایش جهانی شیرخوارگان حسینی در محل سالن اجتماعات کتابخانه آستان قدس رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای ثبت جهانی این حرکت مردمی با نماینده سازمان ملل در تهران مذاکرات لازم صورت گرفته و این برنامه به خوبی تبیین شد و قراراست این همایش در سال جاری ثبت جهانی شود.

وی با اشاره به این که همایش حضرت علی اصغر(ع) در ماه محرم در ۳۵۰۰ نقطه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دهه دوم برگزاری این همایش در نظر داریم این برنامه را تا ۸ هزار نقطه برسانیم.

وی افزود: گردهمایی شیرخواران حسینی مانند لبیک به اهل بیت است. حرم امام رضا(علیه السلام) حریم آماده‌سازان ظهور و زمینه‌ساز ظهور است. هر نیرویی که در جهان وجود داشته باشد مدیون علی ابن موسی الرضا (ع) است. به خاطر همین است که حضرات معصوم پس از امام رضا(ع) به عنوان ابن‌الرضا معرفی می‌شوند.

منافی‌پور گفت: همه ساله با برگزاری نشست سالانه برگزاری همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) گردهم می‌آییم تا پای پرچم رسوایی باطل و احقاق حق کربلا بایستیم و با تمام وجود این پرچم را به دست بگیریم.

وی افزود: در طول تاریخ مصیبتی به بزرگی اسارت حضرت زینب(ع) و وقایع هولناک کربلا به غیر از یاران امام حسین(ع) در کربلا در حق کسی صورت نگرفته است.

منافی‌پور گفت: ما در این حریم گل‌های مهربانی گرد هم می‌آییم که نام امام حسین(ع) و یارانش را بر سر زبان‌ها بیندازیم و معصومیت حضرت علی اصغر(ع) به عنوان کوچکترین رزمنده کربلا را به جهان اعلام کنیم و بگوییم که مظلوم‌تر از خاندان اهل بیت(س) وجود ندارد.

در ادامه طالبیان، مدیر امور استان‌های همایش جهانی حضرت علی اصغر(ع) اظهار کرد: استفاده از لوگوی همایش شیرخوارگان حسینی و توزیع لباس متحدالشکل با سربند یا صاحب الزمان(عج) در تمامی استان‌ها مورد انتظار است.

وی خواستار تبادل تجربیات و برنامه‌هایی توسط مدیران استان‌ها به صورت خلاق شد و گفت: لازم است مسئولان استانی از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی همچنین روزعلی اصغر(ع) را به عنوان بهترین تابلو برای معرفی ظلم و ستمی ست که علیه یاران امام حسین(ع) شده دانست و گفت: این همایش برای شناساندن مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *