راهکار جدید وزیر کشور برای حل مشکل لغو کنسرت های قانونی

وزیر کشور در واکنش به لغو یک کنسرت موسیقی در خراسان رضوی گفت:‌می‌خواهم نامه ای به رئیس قوه قضاییه بنویسم تا این مشکل را با هماهنگی حل کنیم.

به گزارش سادس به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور افزود:‌این کنسرت با نظر دادستانی لغو شده است. من می‌خواهم نامه ای به رئیس قوه قضاییه بنویسم تا بتوانیم به یک توافق برای برگزاری کنسرت ها در سراسر کشور برسیم.

وی در ادامه افزود:‌ لغو کنسرت ها عمدتا در خراسان رضوی است و ما باید یک وحدت رویه ایجاد کنیم و با هماهنگی این مسأله را حل کنیم. مسئول دادن مجوز به کنسرت ها وزارت ارشاد و مسئول تامین امنیت هم نیروی انتظامی است. البته اگر قوه قضاییه مصاحبه کند که خلاف شئون عمل می‌شود می‌توان کنسرت را لغو کند اما تشخیص پیشاپیش اینکه در یک کنسرت شئون رعایت نمی‌شود قابل قبول نیست.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که موضع وزارت کشور درباره بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستاها چیست؟ تصریح کرد: موضع من موضع قانون است و قانون هر چه بگوید به آن عمل می‌کنیم. فعلا قانون مجلس را مرجع قرار داده و شورای نگهبان هم تمایلی ندارد که با توجه به تعداد زیاد ثبت‌نام کنندگان در این انتخابات تائید صلاحیت نامزدها را بر عهده بگیرد.

وی هم‌چنین درباره برنامه‌های وزارت کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:‌در قرارگاه اقتصاد مقاومتی طرح های اولویت دار مشخص شده و سه استان هم به عنوان استان های الگو مشخص شده از سوی بانک ها هم موظف اند امسال نسبت به سالهای قبل تسهیلات بیشتری ارائه کنند که شاهد رشد ۴۰ درصد تسهیلات هم هستیم و ۱۶ هزار میلیارد تومان هم برای طرح های کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است. ما سهم هر استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مشخص کرده ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: قرار است بعد از اینکه نتایج این سه استان اعلام شد، برای هر استان یک وزیر مشخص شود تا آن وزیر پیگیر اجرای اقتصاد مقاومتی در استان باشد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *