مهم‌ترين وظيفه رسانه مقابله با جاهليت مدرن است

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه استان قزوين گفت: امروزه رسانه‌‌هاي معاند تلاش مي‌كنند تا نظام جاهليت را در جهان نهادينه كنند كه اصحاب رسانه بايد با آن مقابله كنند.

به گزارشسادس به نقل از ايسنا منطقه قزوين، حجت‌الاسلام علي معبودي در مراسم گراميداشت روز خبرنگار كه پيش از ظهر امروز در آمفي تئاتر فرهنگسراي بانو برگزار شد، ‌اظهار كرد: رسانه معاند در دو حوزه كار مي‌كند يكي اينكه مولفه قدرت ما را بزند و دوم اينكه نظامي كه براي خودشان تعريف كرده‌اند و از دلش داعش و انسان‌هاي خون آشام توليد شده است را به هر طريقي به عنوان نظام ناجي براي مردم جا بيندازند همچنين رسانه‌هاي معاند به دنبال تضعيف اقتدار رهبري هستند.

وي افزود: يكي ديگر از اهداف رسانه‌هاي معاند گرفتن روحيه انقلابي‌گري است، به طوري كه اگر شهيد صارمي روحيه انقلابي‌گري نداشت به شهادت نمي‌رساندند، روحيه انقلابي‌گري اقتدار ايجاد مي‌كند و رسانه‌هاي دشمن دنبال اين هستند كه اين اقتدار را تضعيف كنند يا از بين ببرند،‌ امروز محور مقاومت عمق استراتژيك است كه جزو محورهاي اقتدار ما است.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه استان قزوين تصريح كرد: دشمن اين طراحي را كرده است و اقتدار ما را هدف گرفته است،‌ عده‌اي نيز آگاهانه و برخي ناآگانه از دشمن پيروي مي‌كنند و مي‌گويند ما با لبنان و سوريه چه كار داريم در حالي كه اين امر يكي از مهم‌ترين مولفه‌هاي قدرت ما است و اين‌ها غافل هستند و حرف‌هاي بي اساس مي‌زنند.

وي تأكيد كرد: اين‌ها عامل دشمن هستند و بر اساس ‌سياست‌هاي رسانه‌ معاند كار مي‌كنند غافل هستند، اگر واقعا آمريكايي‌ها جنگ سخت با ايران را رها و مذاكره كردند صرفا جهت اقتدار و قدرت ما بوده است، بعضي‌ها مي‌گويند ما مذاكره كرديم تا سايه جنگ از كشور برداشته شود در حالي كه بچه‌هاي انقلابي و توده‌هاي مردمي كه داراي روحيه انقلابي هستند سايه جنگ را از ايران برداشتند.

معبودي افزود: بعضي‌ها اين عمق استراتژي را مورد حمله قرار مي‌دهند و به دشمن كمك مي‌كنند، قدرت و توان نظامي يكي از مولفه‌هاي اقتدار كشور است،‌ اگر كشور قدرت نظامي نداشته باشد در عرض چند ساعت كشور را اشغال مي‌كند، رسانه‌هاي معاند دامن مي‌زنند و برخي‌ها از آن تبعيت مي‌كنند كه چرا ما بايد موشك چند صد كيلومتري داشته باشيم غافل از اين كه همين قدرت نظامي ما را قدرتمند كرده است و در مقابل دشمن نگه‌داشته است.

وي تصريح كرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران كه در سنگر مقدسي خدمت مي‌كنند نبايد قدرت نظامي را ناديده بگيرند، ‌اين همان چيزي است كه دشمن مي‌خواهد، پيشرفت‌هاي علمي و فناوري نيز يكي از مولفه‌هاي اقتدار است اگر از نظر فناوري فقير باشيم در دنيا حرفي براي گفتن نداريم،‌ وقتي ما مرزها را شكستيم درعرصه فناوري طبيعي است كه قدرتمند هستيم.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه استان قزوين يادآور شد: در مقابل رسانه‌هاي معاند دسته اول اصحاب رسانه كه خودي و انقلابي هستند، قرار دارند و وظيفه همه اين است كه اين چه چيزي كه دشمن هدف قرار گرفته را بشناسيم و مقابله كنيم افرادي كه با مولفه‌هاي اقتدار مقابله مي‌كنند، بايد اين اقتدار را هر روز برجسته كنيم كه اين هنر اصحاب رسانه است.

وي اظهار كرد: مقابله با نظام جاهليت كه براي دنيا مشكل ايجاد كرده است، دومين وظيفه اصحاب رسانه است؛ در دوره‌های گذشته جاهليت وجود داشته است امروز جاهليت مدرن، رخ داده است و در آن نظامي به دنبال شهوت راني بي حد و حصر را در محيط زندگي بشر راه بياندازد و نظام پليد خود را نظام ناجي جلوه دهد كه ما بايد با آن مقابله كنيم.

معبودي خاطرنشان كرد: رسانه‌هاي ما در زمينه جاهليت مدرن كم كار كرده‌اند اما رسانه‌ها معاند در خصوص سبك زندگي، ‌افكار و رفتار ما صدها مقاله مي‌نويسند،‌ اگر جاهليت مدرن در كشور نهادينه شود يك ثمره‌اش اشرافي‌گري است كه همه ما امروز روح، ‌دل و فكرمان جريحه دار شده است كه چرا در انقلاب اسلامي كه براساس عدالت اجتماعي و مقابله با اشرافي‌گري شكل گرفته است، عده‌اي با بهره‌گيري از قدرت به اين مقوله دامن مي‌زنند.

وي تصريح كرد: بعضي از مسئولين ما اولويت‌ها را گم كرده‌اند، ‌اولويت ما گرفتن دزد است امروز دزد را رها كرده و صاحبخانه را گرفته ايم، فردي كه در راس اختلاس و رفتن به اشرافي گري است مسئول دولتي آن را ذخيره نظام معرفي مي‌كند، اگر ذخيره انقلاب است چرا عزل شده است مگر مردم محرم نيستند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه استان قزوين تأكيد كرد: به اين مردم خيانت كردن، ‌در راستاي هدف دشمن زندگي كردن و نشستن در راس قله اشرافي‌گري چرا لايق تجليل است، ‌اين بازي در ميدان سيستم رسانه‌اي معاند است، اصحاب رسانه بايد در اين عرصه فعال باشند همانطور كه بعضي از موارد كه درز كرد نتيجه كار شما است البته در كنار اين ملامت مي‌شويد و تهديد مي‌شويد.

وي اظهار كرد: ممكن است صاحبان زر و قدرت شما را به بستن سايت خبريتان تهديد كنند و اگر حرفي بزنيد كه به فلان مفسد و قدرت طلب بربخورد با شما برخورد كنند،‌ اما شما در عرصه‌اي وارد شديد كه رسالتي داريد رسالت خبرنگاري اگر ديروز در عرصه سخت به درستي انجام شد امروز در عرصه نرم بسيار مشكل است.

معبودي يادآور شد: گاهي خبرنگار را بايكوت مي‌كنند تا قلم نزند ما امروز دو جبهه داريم بايد مسير را روشن كنيم و در مسير درست قدم برداريم،‌ دو نظام الهي و غيرالهي وجود دارد كه ما بايد يا در كنار نظام الهي و ارزشي قرار بگيريم و به درستي رسالتمان را عمل كنيم، يا بايد در كنار نظام مادي قرار بگيريم، به طور طبيعي انسان عاقل هيچ وقت نظام ارزش الهي را رها نمي كند به نظام مالي بپيوندد، در اين شرايط بسيار حساس با اين وعده الهي قائليم كه جاهليت زمين مي‌خورد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *