تبريک نيروي انتظامي به مناسبت روز خبرنگار

نيروي انتظامي با صدور پيامي فرا رسيدن روز “خبرنگار” را به راويان خبر و تلاشگران عرصه اطلاع رساني تبريک گفت.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس، نيروي انتظامي طي پيامي، 17 مرداد؛ روز حق بيني و حق نويسي، گام نهادن در وادي آگاهي و اطلاع رساني با سلاح مقدس قلم که مورد تقديس و قسم قرآن کريم مي باشد … و روز خبرنگار را به تمامي تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رساني تبريک گفت.

 در اين پيام آمده است:

دنياي امروز؛ عصر تبادل اطلاعات و انتشار سريع اخبار است و در اين ميان، جامعه اي توسعه يافته تلقي مي شود که بتواند در کنار شاخصه هاي اقتصادي، اجتماعي ، سياسي و … بر معيار آگاهي بخشي عمومي، اطلاعات و در حقيقت عنصر “دانايي” تاکيد کند؛ در چنين شرايطي، رسانه ها و به ويژه مطبوعات با توليد و توزيع مطلوب اطلاعات، نقش اساسي دارند.

سفيران خبر؛ در عصر ارتباطات و تعاملات انساني، تصويري شفاف از دهکده جهاني براي ساکنان کره خاکي ساخته اند که برجسته ترين نماد حضور آنها اگر ديروز روزنامه، راديو و تلويزيون بود، امروز جاي جاي صفحه ها و شبکه هاي اجتماعي است.

به درستي که خبرنگاران چشم بينا، زبان صادق، صريح و گوياي مردم در عرصه اجتماعي،تحولات سياسي و بين‌المللي هستند که بايد هميشه رسالت خود را از دريچه “تعهد” ، “صداقت” و “امانت‌داري” تعريف کنند.

خبرنگاران وجدان بيدار جامعه و در خط مقدم جبهه آگاهي بخشي به جامعه هستند و چون “ديده‌بان صادق” براي اطلاع‌رساني صحيح، دقيق و سريع حوادث و رخدادها تلاش مي نمايند و اميد است در اين مسير از هيچ کوششي دريغ نورزند و تحت تأثير جوسازي‌ها ، شايعه پراکني‌ها، هياهو‌آفريني‌ها، شانتاژهاي خبري و فشارهاي خارجي قرار نگيرند.

رعايت رسم “امانت داري” مهم ترين رسالت خبرنگاري است،نگرش دقيق و عميق خبرنگار به رخدادها و وقايع خبري، توجه به اولويت هاي جامعه با رويکرد حفظ وفاق، انسجام و آرامش عمومي از جمله عوامل موثر در ارزش بخشيدن به کارکرد خبرنگار است.

اين پيام مي افزايد: جامعه خبرنگاران، اصحاب رسانه و مطبوعات با روشنگري هاي خود مي توانند در راستاي هدايت افکار عمومي جامعه نقشي مهم ايفا کرده و راه پيشرفت جامعه را هموارتر کنند و تلاش صادقانه اصحاب رسانه در پوشش خبري رويدادهاي مختلف به منظور ارتقاء سطح آگاهي اقشار مختلف جامعه مصداق بارز خدمت ارزشمند مي باشد و همواره شايسته توجه و تقدير است.

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با گراميداشت هفدهم مردادماه؛ سالروز شهادت “محمود صارمي” و روز خبرنگار در اين پيام آورده است ؛ امروز فرماندهان و کارکنان نيروي انتظامي براي خود افتخار مي دانند که با تعامل ، همکاري صميمانه و سازنده با اصحاب رسانه گام هاي بلندي در توسعه نظم و امنيت بر داشته اند.

نيروي انتظامي با اداي احترام به همه شهيدان و تلاشگران عرصه اطلاع رساني ميهن اسلامي، اين روز عزيز را به خبرنگاران و طلايه داران جبهه اطلاع رساني تبريک و تهنيت مي گويد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *