کشف شبکه زنان داعشی در «تونس»

دستگاه امنیتی تونس از کشف و شناسایی یک شبکه از زنان افراطی وابسته به گروه تروریستی داعش در استان سیدی بوزید خبر داد. همزمان، آمریکا به اتباع خود درباره سفر به مناطقی از تونس هشدار داد.

به گزارش سادس به نقل از خبرگزاری آلمان، دستگاه امنیتی تونس یک شبکه افراطی وابسته به گروه تروریستی داعش، که متشکل از تعداد دختر جوان است را شناسایی و توقیف کرد.

گزارش رسانه‌های تونسی حاکی است که واحدهای گارد ملی این کشور توانستند این شبکه تروریستی را در منطقه «الطویله» از توابع استان سیدی بوزید واقع در جنوب غرب تونس را شناسایی کنند.

رادیو «شمس اف ام» اعلام کرد، این گروه متشکل از ۴ دختر جوان در رده‌های سنی ۱۴ تا ۲۲ سال است که متهم به ترویج تفکر افراطی هستند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی تونس در عملیات گسترده، تاکنون ده‌ها تن از عوامل جذب و یارگیری جوانان برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در کشورهای ناآرام را بازداشت کرده‌اند.

همزمان، آمریکا با صدور بیانیه‌ای به اتباع خود درخصوص سفر به جنوب شرقی تونس به دلیل آنچه «تهدید تروریستی» خوانده، هشدار داده است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه هشدار داد، گروه تروریستی داعش مسئولان امنیتی، گردشگران و غیرنظامیان را در این مناطق تونس هدف قرار می‌دهد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *