دو روحانی خاص، بازار کتاب را تسخیر کردند

کتاب «رویای نیمه‌شب» به قلم حجت‌الاسلام مظفر سالاری همچنان عنوان پرفروش‌ترین کتاب را در اختیار دارد. این کتاب که محور چهارمین دوره مسابقه کتاب و زندگی هم هست، به همت انتشارات «کتابستان معرفت» منتشر می‌شود.

به گزراش سادس به نقل ازخبرگزاری فارس از بازار فروش کتاب در هفته آخر نخستین ماه تابستان سال جاری، در میان نویسندگان و کتاب‌ها و ناشران پرفروش، تغییرات جالب توجهی دیده می‌شود.

اگرچه رکود بازار همچنان ادامه دارد و بازار کتاب چندان رونق و رمقی به خود نمی‌بیند، اما همچنان کتاب‌هایی هستند که اقبال مخاطبان نسبت به آنها جدی است و می‌توانند به فروش خود ادامه بدهند.

بر اساس این گزارش که بر اساس فروش حدود ۵۰ کتابفروشی تنظیم شده است، کتاب «رویای نیمه‌شب» به قلم حجت‌الاسلام مظفر سالاری همچنان عنوان پرفروش‌ترین کتاب را در اختیار دارد. این کتاب که محور چهارمین دوره مسابقه کتاب و زندگی هم هست، به همت انتشارات «کتابستان معرفت» منتشر می‌شود.

ساخت تیزر سینمایی برای این اثر که در هفته‌های پیش از آن رونمایی شده بود، می‌تواند از جمله عوامل موفقیت این کتاب باشد. تیزری که آقای اصغر عباسی آن را کارگردانی کرده است و آقایان عباس غزالی و مهدی فقیه و خانم‌ها سیما خضرآبادی، ثریا قاسمی و ماه‌چهره خلیلی در آن بازی کرده‌اند.
کتاب «شهر ضرب‌المثل‌ها» اثر حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری که توسط انتشارات بوستان فدک منتشر می‌شود، در رده دوم جدول پرفروش‌های بازار کتاب است.

این کتاب نیز در پنجمین پویش مطالعاتی روشنا حضور دارد. کتاب آقای علی مؤذنی با عنوان «ملاقات در شب آفتابی» و کتاب «محمد مثل گل بود» مشترکا در جایگاه سوم هستند. «ملاقات در شب آفتابی» نیز از جمله کتاب‌های ترویج شده در پویش کتاب روشناست. «محمد مثل گل بود» نیز حاصل همکاری حیدری ابهری و بوستان فدک است.

یکی از مناسبت‌های هفته گذشته، سالگرد درگذشت حجت‌الاسلام علی صفائی حائری بود. همین باعث شده بود که کتاب‌های ایشان مورد اقبال قرار بگیرد و کتابفروشی‌هایی که کتاب‌های ایشان را داشتند از رونق بیشتری بهره ببرند. «رشد»، «حرکت»، «صراط» و … برخی از عناوینی است که مورد توجه کتاب‌خوانان در هفته گذشته بوده است.

در این هفته ۲ کتاب از نشر آموت نیز در میان پرفروش‌ها حضور دارند. رمان‌های «من پیش از تو» و «پس از تو» به قلم جوجو مویز که هر ۲ را خانم مریم فتاحی ترجمه کرده است.

نام آقای عباس کیارستمی نیز در فهرست کتاب‌های پرفروش منتشر شده از سوی خبرگزاری فارس دیده می‌شود، البته نه در مقام نویسنده و با کتاب‌هایی مانند «حافظ به روایت کیارستمی» و «سعدی از دست خویشتن فریاد» و «آب» و «آتش». کتاب «عباس کیارستمی و درس‌هایی از نیما» که به قلم آقای محمودرضا ثانی و به همت انتشارات معین منتشر شده است، در میان کتاب‌های پرفروش یک کتابفروشی خودنمایی می‌کند.

آخرین اثر آقای حبیب احمدزاده نیز در میان پرفروش‌های چند کتابفروشی دیده می‌شود. «گفت‌وگو با سایه؛ یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد» که درباره یکی از مهم‌ترین آثار ادبی معاصر و اندیشه‌های صادق هدایت است و به همت انتشارات سوره مهر انتشار پیدا کرده.
قرار است به زودی این کتاب به همراه لوح فشرده فیلم مستند «گفت‌وگو با سایه» اثر آقای خسرو سینایی و به همراه فناوری واقعیت افزوده عرضه شود. مراسم رونمایی از این کتاب با حضور آقایان جهانگیر هدایت، خسرو سینایی، اکبر عالمی، دکتر بنی‌اردلان و علی دهباشی، اردیبهشت ماه امسال در پژوهشکده دانشگاه هنر تهران برگزار شده بود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *