گذشت از قصاص دو قاتل بعد از 20 سال

دو قاتل که 20 سال قبل زن جوانی را به خاطر سرقت 10 هزار تومان به قتل رسانده بودند، سرانجام با رضایت اولیا دم از قصاص رهایی یافتند.
 به گزارش سادس به نقل از”جام نیوز”، دو قاتل که 20 سال قبل زن جوانی را به خاطر سرقت 10 هزار تومان به قتل رسانده بودند، سرانجام با رضایت اولیا دم از قصاص رهایی یافتند.

31  فروردین ماه سال 74 بود كه ماموران انتظامی در جریان یك فقره قتل در خانه ای در منطقه شهرآرا قرار گرفته و به آنجا مراجعه کردند. در همان تحقیقات اولیه مشخص شد كه زنی حدودا سی ساله در خانه خود با بند كابل تلویزیون خفه شده و قاتل یا قاتلان با انگیزه سرقت این زن را به قتل رسانده اند.

در بررسی های محلی مشخص شد زن جوان با مردی غریبه رابطه داشته و این مرد نیز هر روز به دیدن او می آمد. پس از ثبت این اطلاعات در پرونده، تلاش های پلیسی برای دستگیری قاتل  آغاز و مرد آشنا به عنوان مظنون جنایت بازداشت شد.

مرد جوان پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی ها مدعی شد: عسل را از چند سال قبل می شناختم اما چند ماهی است که هیچ رابطه ای با او ندارم.

در حالیکه مرد جوان به نام ناصر همچنان منکر قتل زن تنها بود، 23 مهرماه 74 مردی با مراجعه به دایره جنایی خود را به عنوان قاتل زنی بیگناه معرفی كرد. این فرد با هویت پیمان در اظهارات خود مدعی شد كه من و عسل از یك سال پیش با هم آشنا شدیم. آن زمان من در كبابی معروفی در شهرآرا كار می كردم تا اینكه از كار به دلیل اعتیاد شدیدم به تریاك اخراج شدم. پس از آن به كبابی در منطقه سی متری جی رفتم و دوباره در آنجا مشغول به كار شدم. در این مدت رابطه ام را با عسل حفظ كرده بودم و هر از گاهی با هم بیرون می رفتیم.

مرد جوان ادامه داد: چندی بعد از او خواستم اجازه دهد امیر دوستم نیز به خانه اش بیاید که قبول کرد. بعد از اینکه دوستم به خانه عسل آمد متوجه شد او زن پولداری است. بعد از چند بار رفت و آمد امیر نقشه قتل عسل را کشید. با هم به خانه او رفته و با کابل آنتن او را خفه کردیم. بعد هم با سرقت  10 هزار و 500 تومان به همراه یك دستگاه ویدیو و مقداری طلا و گردنبند فرار کردیم.

پس از این به دستور بازپرس پرونده، تلاش های پلیسی برای دستگیری قاتل دیگر به جریان افتاد تا اینكه امیر نیز دستگیر شد. زمانیكه او در برابر بازپرس پرونده قرار گرفت  گفت: ماجرای قتل و سرقت را من با پیمان در میان گذاشتم. زمانیكه  برای خوردن شام به آنجا رفتیم من دو دستكش آشپزخانه خریدم كه اثر انگشت مان بر روی در و دیوار خانه نماند و زمانی كه وارد خانه شدیم پیمان دست و پای او را گرفت و نگذاشت عسل  سر و صدا راه بیندازد.

با اینحال او عصبانی بود و فهمیدم كه دو بار دست پیمان را از روی صورتش كنار زد. من كه دیدم اینگونه است كابل تلویزیون را برداشتم و دست و پای مقتول را با آن بستم كه پس از آن با تكه دیگر كابل او را خفه كردیم. هر دوی ما دستكش دستمان كرده بودیم تا شناسایی و دستگیر نشویم اما پیمان خود را معرفی کرد و راز جنایت عسل برملا شد.

پس از اعتراف صریح هر دو متهم به قتل زن تنها،‌ كیفر خواست پرونده با دستور بازپرس صادر شد و هر دو متهم در دادگاه در برابر قضات قرار گرفتند تا حكم پرونده شان صادر شود. هر دو متهم به دلیل قتل به یكبار قصاص محكوم شدند و پس از آن حكم آنها در دیوانعالی كشور نیز به تایید رسید.

با گذشت 20 سال از وقوع قتل توسط دو پسر جوان، سرانجام خانواده مقتول با مراجعه به  شعبه اجرای احكام دادسرای امور جنایی در برابر دادیار دشتبان،‌ سرپرست اجرای احكام دادسرا اعلام كردند از قصاص قاتلان فرزندشان  گذشت خواهند كرد تا به آنها فرصت زندگی دوباره بدهند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *