آیا ائمه‌جمعه حقوق یا ردیف اعتباری خاصی دارند؟

معاون سیاسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ائمه جمعه حقوق یا ردیف اعتباری خاصی ندارند و ‌از سوی نهاد رهبری ماهانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای تبرک دریافت می‌کنند.

به گزارش سادس به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده با بیان اینکه به دنبال ارتقای کمی و کیفی نماز‌ جمعه‌‌ برای حضور بیشتر مردم به ویژه جوانان هستیم، اظهار داشت: مصلی‌های نماز جمعه در استان‌ها و شهرستان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و هر مصلی حیثیت و آبروی شهر به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مردم و خیران در احداث مصلاهای نماز جمعه، ستاد و خانه عالم بیشتر کمک کنند، افزود: در برخی از نقاط کشور زیرساخت‌های مذهبی ضعیف است که باید کمک‌ها از مکان‌های دیگری جمع‌آوری شود.

معاون سیاست‌گذاری شورای ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در ۹۰۰ نقطه از کشور نماز جمعه برپا می‌شود، افزود: تنها یک سوم از این نقاط دارای مصلی نماز جمعه مستقل و نسبتا خوبی است.

علیزاده حمایت مردم از نماز جمعه را مهم ارزیابی کرد‌ و گفت: به این دلیل که امامان جمعه حقوق یا ردیف اعتباری خاصی ندارند، ‌از سوی نهاد رهبری ماهانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان برای تبرک دریافت می‌کنند بنابراین مردم باید مکان‌های مذهبی به ویژه مصلی‌ها را اداره کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه و فوق‌العاده اثرگذاری برای نهاد مقدس نماز جمعه دارند، افزود: رهبری راهبرد ویژه و تازه‌ای را پیش روی ما قرار دادند، زیرا نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است و این سنگر انقلاب حال و هوای خاص خود را می‌طلبد.

علیزاده بیان داشت: سنگر نماز جمعه در راستای صیانت از انقلاب تشکیل شده ‌به همین دلیل مهم‌ترین دغدغه ما محقق کردن مطالبات مقام معظم رهبری از طریق برپایی نماز جمعه البته با مشارکت حداکثری مردم است.

معاون سیاست‌گذاری شورای ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ارتقاءبخشی، کمی و کیفی نماز جمعه از دیگر اهداف شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه است، افزود: در انجام این مهم به دنبال حضور مردم به ویژه حضور جوانان با توجه به ارتقای کیفی و کمی در نماز جمعه‌‌ هستیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *