اقدامات خیرخوهانه «بیمه ما» تحسین مقامات سازمان ملل را برانگیخت

بیمه ” ما ” در اقدامی خیرخواهانه که موجب تحسین معاون دبیر کل سازمان ملل و مدیر اجرائی برنامه محیط زیست ملل متحد شد خسارتهای پلنگ ایرانی را پرداخت.
به گزارش سادس به نقل ازرویکردمدیر عامل بیمه “ما ” در آیین «پرداخت سری اول خسارات تحت پوشش بیمه جامع پلنگ ایرانی به خسارت‌دیدگان» ، که موجب حیرت و تحسین اشتاینر (معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرائی برنامه محیط زیست ملل متحد) شده ، با حضور دلشب، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان، تیموری، مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور، لیاقتی، رئیس صندوق ملی محیط زیست کشور، مدیرکل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان استانی و جمعی از محیط‌بانان شهر بوشهر با بیان مطلب فوق اظهار کرد: بیمه ما در این خصوص بدون هیچ چشم‌داشتی اقدام به این کر کره و هزینه‌ای نیز دریافت ننموده است.و امیدوارم که همه شرکت‌ها بنگاه‌های اقتصادی و صنایع در زمینه رسالت اجتماعی خود تلاش کنند تا ایرانی آباد داشته باشیم.

مجید صفدری ، با اشاره به قدمت پنج ساله بیمه ما و این‌که هنوز در دوران تولد و نوپایی به سر می‌برد، یادآور شد: باو جود برخی از انتقادات در خصوص قبول این مسوولیت ، همواره با خود اندیشیدیم که مگر می شود که « پلنگ حمله کند، هیچ‌کس پاسخگو نباشد؛دارایی روستایی‌های بی‌گناه از بین برود، کسی به دادشان نرسد!» به همین روی براساس رسالت اجتماعی خود وارد این فضا شدیم.

همچنین در این مراسم ، مدیرکل حفاظت از محیط زیست با اشاره به انتشار گزارشاتی مبنی بر شکوائیه اهالی تنگه ارم در خصوص حمله پلنگ، در روزنامه محلی بوشهر گفت: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های خانم ابتکار و مجموعه محیط زیست استان، بر آن شدیم تا طرح پایلوت پلنگ ایرانی را در شهرستان دشتستان آغاز کنیم و این‌گونه برای نخستین بار این طرح در استان کلید خورد.

در ادامه آرزو صانعی، مجری طرح ملی حفاظت از پلنگ ایرانی در خصوص دو برنامه حفاظتی در این راستا تصریح کرد: از جمله مشکلات مطرح در حفظ پلنگ ایرانی در این منطقه، توسعه جاده‌ها، تخریب طبیعت، توسعه مناطق مسکونی، خشکسالی، آتش‌سوزی، کاهش شدید طعمه این گونه و شکار و صید غیر مجاز بود که پس از بررسی و جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز، این منطقه انتخاب شد.
وی افزود : موارد تحت پوشش برنامه بیمه جامع پلنگ ایرانی که توسط بیمه ما عملیاتی شد شامل خسارات دام، پرداخت مستقیم به فرد خسارت‌دیده و خسارات واردشده به محیط زیست به‌دلیل تلفات پلنگ است.

در ادامه علی تیموری، مدیرکل مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست کشور توضیحاتی را در خصوص جریمه شکار پلنگ عنوان کرد که این جریمه پنج میلیونی در سال ۹۳ به ۸۰ میلیون در سال ۹۴ افزایش یافت.

وی با اشاره به پیش‌قدم شدن مدیرعامل بیمه ما برای مشارکت در طرح پلنگ ایرانی و متقبل شدن خسارات در این راستا، تاکید کرد: مدیرعامل بیمه ما هیچ هزینه و مبلغی را برای این همکاری دریافت نکرده بلکه داوطلبانه و خیرخواهانه دست یاری به سوی ما دراز کرده که این اقدام خیرخواهانه وی در زمان انعقاد تفاهمنامه حیرت و تحسین اشتاینر (معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرائی برنامه محیط زیست ملل متحد) را برانگیخت.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *