رابطه مستقيم آموزش در حوزه فضاي مجازي و کاهش سرقت

گروه استان ها- البرز- براي انجام اقدامات پيشگيرانه در حوزه سرقت و کاهش اين آسيب اجتماعي، بايد آموزش شهروندان در حوزه فضاي مجازي تقويت شود و در اين زمينه همه دستگاه هاي متولي بايد مشارکت کنند.

امروز ما در عصر فناوري و ارتباطات زندگي مي کنيم و به ناگزيز براي انجام امورجامعه از تکنولوژي بهره مي بريم وهرچه درزمينه استفاده از اين ابزارهاي روز آگاهي بيشتري داشته باشيم کمتر دچار آسيب خواهيم شد.

درصد بالايي از جرايم و مشکلات ايمني و امنيتي که براي شهروندان حادث مي شود به دليل عدم آگاهي و توجه آنان نسبت به اين مسائل است که اطلاع رساني و آگاهي بخشي مستمر در حوزه قوانين و مقررات شهروندي و توصيه ها و هشدارهاي پليسي به خصوص از طريق رسانه هاي جمعي براي ارتقاي سطح آموزش جامعه نقش موثري دارد.

فرهنگ سازي در ميان آحاد جامعه به خصوص کسبه و صاحبان صنايع براي استفاده از فناوري هاي “آي تي” و دوربين هاي مداربسته نقش مهمي در کاهش سرقت ها و همچنين شناسايي سارقان دارد.

واژه هاي دولت الکترونيک، شهروند الکترونيک و تجارت الکترونيک به وضوح بيانگر اين هستند که جامعه ما به سمت انجام سريع ترو دقيق تر امور در فضاهاي مجازي پيش مي رود اما اگر اين گذار با آموزش کافي همراه نباشد آسيب هاي متعددي با خود به همراه مي آورد که هجمه فرهنگي در فضاهاي مجازي و سوء استفاده هاي تجاري و امنيتي از جمله اين آسيب هاست.

بدون مشارکت عمومي، امنيت توسعه يافته وپايدار حاصل نخواهد شد و در اين خصوص استفاده بيشتر از ظرفيت پليس هاي افتخاري و محله، راهکاري عملياتي است.

استفاده فراگير از موسسات حفاظتي و مراقبتي در حفظ امنيت اماکن خصوصي و غيره يا بهره گيري بيشتر از طرح پارکبان در خيابان هاي شهر علاوه بر کاهش جرايمي نظير سرقت، موجب اشتغال زايي بيشتر جوانان خواهد شد که همين امر نيز در سالم سازي جامعه نقش موثري دارد.

گفتني است؛ نهادها و سازمان هاي آموزشي در خصوص آموزش مهارت هاي زندگي به شهروندان در عصري که درآن زندگي مي کنيم بايد حساسيت بيشتري به خرج دهند و آموزش ها را براساس نياز روز ارائه نمايند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *