رابطه مستقیم آموزش در حوزه فضای مجازی و کاهش سرقت

گروه استان ها- البرز- برای انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه سرقت و کاهش این آسیب اجتماعی، باید آموزش شهروندان در حوزه فضای مجازی تقویت شود و در این زمینه همه دستگاه های متولی باید مشارکت کنند.

امروز ما در عصر فناوری و ارتباطات زندگی می کنیم و به ناگزیز برای انجام امورجامعه از تکنولوژی بهره می بریم وهرچه درزمینه استفاده از این ابزارهای روز آگاهی بیشتری داشته باشیم کمتر دچار آسیب خواهیم شد.

درصد بالایی از جرایم و مشکلات ایمنی و امنیتی که برای شهروندان حادث می شود به دلیل عدم آگاهی و توجه آنان نسبت به این مسائل است که اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مستمر در حوزه قوانین و مقررات شهروندی و توصیه ها و هشدارهای پلیسی به خصوص از طریق رسانه های جمعی برای ارتقای سطح آموزش جامعه نقش موثری دارد.

فرهنگ سازی در میان آحاد جامعه به خصوص کسبه و صاحبان صنایع برای استفاده از فناوری های “آی تی” و دوربین های مداربسته نقش مهمی در کاهش سرقت ها و همچنین شناسایی سارقان دارد.

واژه های دولت الکترونیک، شهروند الکترونیک و تجارت الکترونیک به وضوح بیانگر این هستند که جامعه ما به سمت انجام سریع ترو دقیق تر امور در فضاهای مجازی پیش می رود اما اگر این گذار با آموزش کافی همراه نباشد آسیب های متعددی با خود به همراه می آورد که هجمه فرهنگی در فضاهای مجازی و سوء استفاده های تجاری و امنیتی از جمله این آسیب هاست.

بدون مشارکت عمومی، امنیت توسعه یافته وپایدار حاصل نخواهد شد و در این خصوص استفاده بیشتر از ظرفیت پلیس های افتخاری و محله، راهکاری عملیاتی است.

استفاده فراگیر از موسسات حفاظتی و مراقبتی در حفظ امنیت اماکن خصوصی و غیره یا بهره گیری بیشتر از طرح پارکبان در خیابان های شهر علاوه بر کاهش جرایمی نظیر سرقت، موجب اشتغال زایی بیشتر جوانان خواهد شد که همین امر نیز در سالم سازی جامعه نقش موثری دارد.

گفتنی است؛ نهادها و سازمان های آموزشی در خصوص آموزش مهارت های زندگی به شهروندان در عصری که درآن زندگی می کنیم باید حساسیت بیشتری به خرج دهند و آموزش ها را براساس نیاز روز ارائه نمایند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *