مشمولان غايب وضعيت خدمتي خود را مشخص کنند

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مشمولان غايبي که در موعد مقرر اقدام به ثبت نام در طرح جريمه مشمولان غايب نکرده اند فقط 10 روز فرصت دارند نسبت به تعيين تکليف وضعيت خدمتي خود اقدام کنند.

به گزارش سادس سردار  “ابراهيم کريمي” در گفت و گو با  پايگاه خبري پليس ، در خصوص اجراي طرح جريمه مشمولان غايب گفت: ثبت نام طرح جريمه مشمولان غايب در دو مرحله در سال جاري انجام شده و 15 مردادماه نيز پايان مهلت ثبت نام از مشمولان غايب است.

وي با بيان اينکه تاکنون 56 هزار نفر در اين طرح ثبت نام کرده اند، افزود: علاوه بر اين ، تعدادي به دليل نقص مدارک موفق به ثبت نام نشده اند  که در مجموع به 100 هزار نفر مي رسد.

جانشين سازمان وظيفه عمومي ناجا ضمن هشدار به مشمولان غايبي که همچنان وضعيت خدمت وظيفه عمومي خود را مشخص نکرده اند، گفت: پيامکي جهت اطلاع رساني براي اين مشمولان ارسال شده است و اين دسته از افراد طي 10 روز پس از دريافت پيامک و حداکثر تا پايان مرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي(پليس +10) نسبت به تعيين تکليف خدمت وظيفه عمومي خود اقدام کنند.

وي تعداد مشمولان غايب را حدود يک ميليون نفر اعلام و تاکيد کرد: اطلاعات کامل مشمولان غايب در سامانه وظيفه عمومي موجود است و تلاش بر اين است که وضعيت خدمتي اين افراد در سال 95 تعيين تکليف شود و منظور از تعيين تکليف مشخص شدن وضعيت اعزام به خدمت سربازي، اخذ معافيت پزشکي و يا شرکت در طرح جريمه مشمولان غايب است. اين مقام انتظامي تصريح کرد: برخي از مشمولان غايب مي توانند در صورت داشتن بيماري از معافيت پزشکي استفاده کنند بنابراين فرصت دارند که درخواست خود را در يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي (پليس +10 ) ثبت کنند.

وي يادآور شد: پس از اتمام اين مرحله برابر ماده 58 قانون خدمت وظيفه عمومي با مشمولان غايب برخورد مي شود.

سردار کريمي با اشاره به اينکه مدارک تحصيلي مشمولان غايب راستي آزمايي مي شود خاطرنشان کرد: علاوه بر آن نيز تعهدنامه اي از متقاضيان اخذ مي شود که در صورت هرگونه مغايرت يا تخلف نسبت به ابطال کارت آنان اقدام شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *