انتخابات پارلمانی سوریه طبق برنامه برگزار می‌شود

بثینه شعبان مشاور رسانه‌ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه با تاکید بر اینکه ملت سوریه در مورد قانون اساسی کشور تصمیم می گیرد، گفت: انتخابات طبق برنامه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است، برگزار خواهد شد.

به گزارش سادس«بثینه شعبان» مشاور رسانه ای و سیاسی رئیس جمهور سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق اظهار داشت: این ملت سوریه هستند که در مورد قانون اساسی کشور تصمیم می گیرند نه روسیه و نه آمریکا و انتخابات طبق برنامه ای که برای آن در نظر گرفته شده است، برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهدایی که امروز در سرزمین فلسطین جان می بازند، مانند کسانی هستند که در تدمرو رقه در سوریه به شهادت می رسند زیرا همه آنان وارد یک نبرد شده اند که یک هدف دارد: آزادی و استقلال کشورهایشان.

شعبان یادآور شد که انتخابات پارلمانی در سوریه موضوعی قانونی است که اکنون باید به طوری که شایسته آن است، برگزار شود.

لزوم اتحاد برای آزادی سرزمین های اشغالی

وی در مورد اهمیت موضوع فلسطین و بزرگداشت روز زمین و درگیری با رژیم صهیونیستی گفت: ما روز زمین را گرامی می داریم تا به همه دنیا یادآوری کنیم درگیری در منطقه بر سر خاک و هویت و فرهنگ و تمدن است و تروریسم از فلسطین تا سوریه و لیبی و عراق و یمن یکی است از همین رو باید ایستادگی ما و حرفمان یکی باشد وهمه تصمیم بگیریم که با یکدیگر برای بازستاندن سرزمین خود و آگاهی  تمام جهانیان از اقدامات صهیونیست ها تلاش کنیم.

آزادی هر ذره از خاک سوریه حتمی است

شعبان ادامه داد: یقین داریم که هر ذره از خاک سوریه آزاد خواهد شد و اطمینان داریم که این آزادی مقدمه تغییر در درگیری عربی- صهیونیستی است تا بار دیگر فلسطین به قطب نما تبدیل شود و البته این هدف به یاری خداوند محقق خواهد شد.

پیروزی ارتش سوریه پیروزی همه عزتمندان است

مشاور رئیس جمهور سوریه در ادامه با اشاره به پیروزی های ارتش سوریه گفت: این پیروزی ها، پیروزی تمام عزتمندان جهان و تمام کسانی است که به دنبال ارده مستقل ملت ها هستند.

وی تصریح کرد: جهان فقط پس از آزادی تدمر به واقعیت ارتش سوریه پی برد و پس از اینکه تروریسم پاریس و بروکسل را نشانه رفت، اکنون می بیند که در سوریه چه می گذرد.

شعبان بازپس گیری تدمر را به ادامه عملیات سیاسی در سوریه مرتبط دانسته و گفت: عملیات نظامی علیه گروههای تروریستی و تکفیری در یک خط با روند سیاسی پیش می رود.

وی توضیح داد: عملیات نظامی و سیاسی یکدیگر را تکمیل می کنند زیرا مبارزه با تروریسم در تدمر و سایر نقاط بی تردید به نوبه خود به مهار تروریسم در سوریه و بازگشت امنیت و ثبات به آن کمک خواهد کرد.

شعبان ادامه داد: اگر در این مورد به توافق برسیم که هدف از گفت وگو در ژنو شسکت تروریسم و بازگرداندن امنیت و صلح به سوریه است، در آن زمان می توان دید که آنچه ارتش سوریه انجام می دهد، حتما اساس  گفت وگوی سیاسی در ژنو به شمار می آید.

وی در خصوص تمایل روس ها و آمریکایی ها به تغییر قانون اساسی در طول هشت ماه اظهار داشت: نه روس و نه آمریکایی ها بلکه ملت سوریه در مورد آنچه می خواهد تصمیم می گیرد و اگر قرار بر تایید یا تغییر قانون اساسی در طول هشت ماه باشد، در این صورت ملت سوریه قانون اساسی را در این فاصله تغییر خواهد داد و اگر این اقدام نیازمند تغییر و یا برگزاری انتخابات پارلمانی باشد دولت سوریه به این کار تمایل دارد از همین رو این انتخابات مانعی در برابر تصمیمی که ملت سوریه در ژنو اتخاذ می کند، نیست.

شعبان انتخابات پارلمانی را که قرار است سیزدهم ماه جاری میلادی برگزار شود، موضوعی قانونی دانست که باید اکنون و به گونه ای شایسته برگزار شود.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *