مرکز تلفن سانترال چیست

به گزارش سادس مرکز تلفن  سانترال یا PBX ( Pravate branch exchange) به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه (شرکت) مورد استفاده قرار میگیرد که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با (تنظیم امکانات و محدودیت ها) به وجود خواهد آمد.

در واقع دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد. در تلفنهای سانترال شما این امکان را دارید که چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل نمایید . به طور مثال در مجموعه ای که دارای ۱۰۰ نفر پرسنل است اگر شما به فرض ۱۵ خط شهری برای ارتباط با بیرون از سازمان داشته باشید شما مجبور میباشید بر روی میز هر ۱۰۰ نفر پرسنل شرکت ، ۱۵ دستگاه تلفن بگذارید که حتی تصور چنین راه حلی نیز ممکن نمیباشد پس میبایست از سوییچی استفاده نمود که این ۱۵ خط شهری را بین ۱۰۰ نفر پرسنل دفتر تقسیم نماید  .یکی دیگر از مزایای استفاده از مراکز تلفن سانترال ، تماس داخلی بین پرسنل مجموعه بدون نیاز به خطوط شهری میباشد .

از دیگر مزایای این مراکز میتوان به پشتیبانی یک اپراتور از چندین خط شهری و یا امکان استفاده از اپراتور گویا (DISA) اشاره نمود . در مراکز تلفن سانترال همه چیز در کنترل ماست از امکان محدود نمودن داخلی ها در شماره گیری تا اعمال محدودیت در تماس های بیرونی با شرکت .


گوشی سانترال

برای استفاده راحتر و بهتر کاربران با مراکز تلفن سانترال شرکتهای تولید کننده اقدام به طراحی و ساخت نوع خاصی از گوشیهای تلفن نمودند که به گوشی تلفن سانترال مشهور میباشد .این نوع از گوشی های تلفن سانترال اگر چه قیمت بالاتری نسبت به گوشی های تلفن معمولی دارند دارای عملکرد های بالاتری نیز می باشند .قابلیت های تلفن های سانترالی بواسطه کلید های تعبیه شده روی گوشی قابل استفاده می باشد بطور مثال دکمه HOLD که بواسطه آن تماس پشت خط نگه داشته می شود .از دیگر قابلیتهای گوشی های تلفن سانترال میتوان به کلیدهای جانبی تلفن اشاره نمود که قابلیت دسترسی مستقیم به خطوط شهری را فراهم نموده و میتوان شماره های داخلی را روی این کلید ها تعرف نمود که بدون گرفتن شماره داخلی و تنها با فشار یک کلید تماس گیرنده را به داخلی مورد نظر ارتباط داد این مدل از گوشیهای تلفن همچنین مدیریت تماس ها را برای کابر راحت تر کرده بصورتی که اگر خط شهری و داخلی اشغال باشد چراغ های کناری کلید ها قرمز میشود باید توجه نمود این  تلفن ها تنها روی مراکز سانترال های پاناسونیک قابل نصب می باشد و به تنهایی روی خط مستقیم شهری قابل استفاده نیست .

با خرید گوشی تلفن سانترال از نمایندگی پاناسونیک از مزایای زیر بهره مند خواهید شد :

–  خرید آگاهانه و آیده آل با منفعت گیری و مشورت از کارشناسان فروش کمپانی
– خرید محصول با کمترین ارزش از معتبرترین مرجع
– اطمینان خاطر از اصالت و کیفیت کالای مورد خرید
–  برخورداری از گارانتی مورد تایید شرکت پاناسونیک
– برخورداری از سرویس ها بعداز فروش
–  دسترسی به شایسته ترین و بهترین کیفیت گوشی تلفن پاناسونیک موجود

نشانی سایت : www.paniran.net

 

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *