نجات ۴۵۷ هموطن توسط دریابانان مازندران

فرمانده دریابانی استان مازندران از نجات جان ۴۵۷غریق در کمتر از یک ماه اخیر توسط دریابانان این استان خبر داد.

سرهنگ “هوشنگ حسینی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به فصل تابستان و سیل عظیم مسافرت توریست ها و گردشگران به استان مازندران، این فرماندهی با افزایش حضور نیروها در داخل دریا و نوار ساحلی به خدمت رسانی و ایجاد نظم و امنیت گردشگران پرداخت.

وی افزود: دریابانان این استان در کنار تامین امنیت توریستها و گردشگران با گشت های هدفمند و حضور مستمر در نقاط خطر آفرین موفق شدند از شروع طرح دریا تاکنون جان ۴۵۷ تن از مسافران و گردشگران که در حال غرق شدن در دریای خزر بودند را نجات و به آغوش خانواده باز گردانند.

این مقام انتظامی ادامه داد: از این تعداد نجات یافتگان،  ۳۹۹ نفر مرد و ۵۸ نفر زن بود که مشخصا در مناطق خارج از محدوده طرح ساماندهی دریا و در نقاط ممنوعه شنا از دریا بهره مند می شدند.

فرمانده دریابانی استان مازندران با اشاره به اینکه اجرای طرح ساماندهی دریا از مطالبات مردم است، تصریح کرد: دریابانان استان همواره با برخورد قاطع و قانونی با هنجار شکنان در سواحل، امنیت بیشتری را برای مردم در استفاده از مواهب طبیعی به وجود آورند.

وی تاکید کرد: مسافران و گردشگران بایستی به توصیه های ماموران توجه و نکات ایمنی را رعایت کنند تا دچار بروز مشکلاتی جبران ناپذیر نشوند.

فرمانده دریابانی استان مازندران در خاتمه گفت: با همت همه سازمانهایی که در اجرای طرح ساماندهی دریا در این استان تلاش می کنند، شاهد کاهش غریق و همچنین تلفات ناشی از سایر حوادث در دریا باشیم./

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *