تقويت تعامل با رسانه ها از اولويت هاي ناجا / ارتقاء احساس امنيت دستاورد تعامل اصحاب رسانه و ناجا /رسانه ها پل ارتباطي نيروي انتظامي و شهروندان

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه تقويت تعامل با رسانه ها از برنامه هاي اولويت دار ناجا است، گفت: ارتقاء احساس امنيت در جامعه به عملکرد رسانه ها و رويکرد ناجا مرتبط است.

 به گزارش سادس ، سردار “حسين اشتري” در آئين تکريم و تقدير از خبرنگاران حوزه انتظامي با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي رسانه اظهار کرد: خبرنگاران افسران اصلي و در صحنه هستند و ما قدردان زحمات اصحاب رسانه هستيم.

وي با اشاره به تعامل مطلوب نيروي انتظامي با اصحاب رسانه، افزود: در تلاش هستيم اين تعامل تقويت شود و ارتباط نيروي انتظامي با رسانه ها گسترش يابد.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: راهبرد دشمن تغيير و جهت دهي به افکار عمومي است؛ دشمنان نظام و انقلاب در رأس همه آمريکا در عرصه جنگ سخت و نيمه سخت ناکام مانده و امروز به دنبال اين است که در عرصه جنگ نرم به توفيقاتي برسد.

وي بيان کرد: خوشبختانه با هدايت هاي داهيانه مقام معظم رهبري ، هوشياري مردم و انسجام ملي توطئه هاي دشمنان خنثي مي شود .

سردار اشتري ادامه داد: تسلط و جهت دهي به افکار عمومي يکي از ابزارهاي دشمن براي ضربه و نفوذ به کشور است.

وي با اشاره به تحولات بين المللي و منطقه اي، اضافه کرد: امروز شاهد اتفاقاتي در سوريه ، بحرين و … هستيم و مردم برخي کشورها به دليل ناامني هاي ايجاد شده توسط استکبار يک لحظه آرامش ندارند اما اينکه اين واقعيت ها گاهي انعکاس داده نشده و يا وارونه جلوه مي شود، قابل تأمل است.

فرمانده نيروي انتظامي خاطر نشان کرد: خوشبختانه در کشور ما به دليل وجود رهبري فرهيخته، هوشياري مردم و تلاش خبرنگاران ساعي وضعيت اطلاع رساني و انعکاس واقعيت ها مطلوب است.

وي افزود: ايران اسلامي کشوري مستقل و استکبار ستيز است و دشمن هر لحظه در صدد ضربه به کشور است.

سردار اشتري ادامه داد: خبرنگاران رسالت عظيمي بر دوش دارند و بايد با روحيه حريت، آزادگي ، آزادمنشي در انعکاس رويدادها و وقايع در نهايت دقت تلاش کنند.

اين مقام عالي انتظامي ادامه داد: در حفظ انسجام و اقتدار کشور داراي فصل هاي مشترکي هستيم و بايد اين مهم را تقويت و در همه حال از ارزش هاي خود دفاع و صيانت کنيم .

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به روابط ميان نيروي انتظامي و جامعه رسانه اي اظهار کرد: ناجا به جهت نوع مأموريت در اقصي نقاط کشور با در اختيار داشتن ظرفيت هايي در راستاي تأمين و توسعه نظم ، امنيت ، آرامش و احساس امنيت در تلاش است.

وي اضافه کرد: وظيفه اي که ناجا بر عهده دارد، ارزشمند است و خدمتگزاري به مردم براي نيروي انتظامي افتخاري بزرگ به شمار مي آيد.

سردار اشتري عنوان کرد: براساس آمار قابل ارائه، نيروي انتظامي خدمات گسترده اي را به مردم ارائه مي دهد، اين ادعا نه بر مبناي جايگاه مسئوليتي ام بلکه به عنوان يک واقعيت اعلام مي شود؛ خدمات ناجا بسيار ارزنده، خوب و ارزنده و از وظايف مهم ما به شمار مي آيد.

فرمانده نيروي انتظامي تأکيد کرد: ناجا در تعامل مستمر با جامعه رسانه اي کشور سعي دارد واقعيت هاي موجود را انعکاس دهد .

وي ادامه داد: يکي از مزيت هاي نيروي انتظامي اين است که همه مي توانند بر عملکرد پليس نظارت داشته باشند؛ علت رو به رشد بودن اين مجموعه آن است که همه مي توانند عملکرد ما را قضاوت کنند .

سردار اشتري، خطاب به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: شما مي توانيد با توليد اطلاعات مأموريت هاي ناجا را تبيين کنيد؛ ارتباط و تعامل با رسانه ها مي تواند تأثيرات خوب و مثبتي براي ناجا به همراه داشته باشد.

فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به محور فعاليت هاي خبرنگاران، عنوان کرد: حضور اصحاب رسانه در برنامه هاي نيروي انتظامي و انعکاس اخبار قابل تقدير است اما تبيين آنچه که بيانگر اقتدار و هوشمندي پليس است نيز مهم به شمار مي آيد، اين رويکرد منتج به آرامش رواني مردم و احساس امنيت مي شود .

وي تأکيد کرد: علاوه بر انعکاس اخبار، آگاهسازي جامعه بيش از پيش و تزريق اميد به جامعه از رسالت اصحاب رسانه است .

سردار اشتري بيان کرد: روابط سالم مبتني بر اعتماد و بر موازين قوانين داراي اهميت حياتي است و بايد بر تحقق اين مهم اهتمام شود، وجود يا عدم وجود احساس امنيت در جامعه علاوه بر عملکرد رسانه ها به رويکرد ناجا بستگي دارد .

وي خاطر نشان کرد: امروز به برکت خون شهداء ، هوشمندي مقام معظم رهبري، هوشياري مردم و در صحنه بودن دستگاه هاي نظامي، انتظامي، اطلاعاتي امنيت مطلوبي در کشور حاکم است و بايد شکرگزار اين مهم باشيم.

سردار اشتري ادامه داد: نوع تصوير و روايتي که رسانه ها از پليس براي جامعه منعکس مي کنند، مهم است و بايد واقعي ، پرصلابت و مشفقانه باشد.

وي خطاب به اصحاب رسانه مطرح کرد: پذيراي دريافت انتقادات و پيشنهادات شما هستيم و مايليم اگر ضعفي وجود داشته باشد پيش از انعکاس که باعث نااميدي داخلي و خرسندي دشمنان شود از طريق ارتباطات موثر به خود مجموعه منعکس شود.

سردار اشتري تأکيد کرد: شما خبرنگاران، چشمان بينا و بيدار ما هستيد و مجموعه نيروي انتظامي به خبرنگاران اعتماد دارد.

وي با اشاره به حجم عمليات رواني بر مأموريت هاي پليس،عنوان کرد: امروز حجم عمليات رواني بر مأموريت هاي نيروي انتظامي زياد است؛ اگر اقتدار و محبوبيت پليس کم شود دشمن به هدف رسيده و کشور نيز متضرر مي شود.

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد: گاهي اوقات بر مبناي مأموريت ها، ميزان عمليات رواني عليه ناجا زياد مي شود و مديريت و خنثي سازي رسانه ها در اين ميان بسيار کارساز است چرا که خنثي سازي توسط رسانه ها به آرامش رواني جامعه کمک مي کند.

سردار اشتري ادامه داد: امروز فضاي مجازي بستري است که بايد از آن استفاده کنيم اما اگر از اين ظرفيت استفاده بهينه نشود و هوشيار نباشيم لطمه خواهيم خورد.

وي با بيان اينکه فضاي مجازي براي ما نيز يک فرصت تلقي مي شود ، ادامه داد: ممکن است بر مبناي شرايطي تصويري از عملکرد مأمور ما منعکس شود و رفتار و عملکردي ديده شود که با اصول و مباني ما مطابق نيست لذا  ما با استفاده از اين ظرفيت بلافاصله پيگيري و با بررسي اقدام مي کنيم.

اين مقام عالي انتظامي کشور مطرح کرد: همه شهروندان و همچنين اصحاب رسانه چون بازرسين ما هستند و تمام وقت از حقوق شهروندان دفاع مي کنيم .

فرمانده نيروي انتظامي ادامه داد : همچنان که انعکاس عملکرد مثبت کارکنان موجب تزريق انرژي و انگيزه به کارکنان مي شود .

وي خطاب به خبرنگاران اشاره کرد : شما اصحاب رسانه بايد همراه و کمک پليس باشيد تا بتوانيم آسيب ها را به حداقل برسانيم و اجازه ندهيم برخي با سوء استفاده حقوق مردم را تضعيف کنند.

سردار اشتري با بيان اينکه کاهش ميزان تلفات جاده اي از اولويت هاي ناجا است، ادامه داد: تمام توان خود را براي کاهش تصادفات و تلفات جاده اي متمرکز کرده ايم، مطابق آمار براساس اقدامات صورت گرفته در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ميزان تصادفات و تلفات جاده اي 4.5درصد کاهش و صرفا در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال گذشته 7.5 درصد داشته ايم.

وي تأکيد کرد: نيروي انتظامي و اصحاب رسانه يک مجموعه واحد هستند چرا که هدف همگي تأمين و توسعه آرامش و آسايش مردم است.

عالي ترين مقام انتظامي کشور ادامه داد: به دنبال استفاده از ظرفيت رسانه ها هستيم ، رويکرد ما حرفه اي و تخصصي شدن است، توقع داريم در موضوعات خبري و اطلاع رساني نيز اصحاب رسانه، حرفه اي و تخصصي وارد عمل شوند.

وي گفت: آمادگي برگزاري جلسات مشترک ، استفاده از نظرات ، انتقادات و پيشنهادات اصحاب رسانه را داريم.

سردار اشتري در ادامه با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري که عملکرد پليس بايد با اقتدار توأم با مهرباني، رأفت و عدالت باشد، افزود: تلاش ما نيز حرکت در مسير فرمايش معظم له است؛ امروز پليس افتخار دارد اخلاق مدار باشد .

وي اضافه کرد: به جهت اشراف به سازمانم شهادت مي دهم که کارکنان ناجا اخلاق مدار هستند و به دنبال اين هستند که متواضعانه رفتار کنيم.

وي در ادامه با اشاره به آسيب هاي اجتماعي و رويکرد پيشگيرانه عنوان کرد: معتقديم پيگيري و پيشگيري اجتماعي بر اقدامات انتظامي اولويت دارد .

سردار اشتري اشاره کرد: مبناي پيشگيري را از فرد، خانواده ، مدارس، دانشگاه ها و کارگاه مي دانيم .

وي يادآور شد: اصحاب رسانه مي توانند در موضوعات پيشگيرانه اجتماعي به نيروي انتظامي ياري دهند.

فرمانده نيروي انتظامي در ادامه با اشاره به معضل اعتياد و معتادان متجاهر در جامعه، خاطر نشان کرد: بارها اعلام کرده ايم نيروي انتظامي اين آمادگي را دارد در کثري از هفته تمام معتادان را جمع آوري کنيم اما آنچه که حائز اهميت است نگهداري و ساماندهي معتادان مي باشد، هر چند تلاش هايي در اين زمينه صورت گرفته است .

وي اضافه کرد: بسياري از مطالبات و توقعات صرفا متوجه پليس نيست و نيازمند همکاري همه دستگاه ها است؛ شما اصحاب رسانه بايد از هر دستگاه به اندازه سهم و مسئوليت خود مطالبه کنيد.

سردار اشتري بيان کرد: اين اراده و آمادگي در نيروي انتظامي وجود دارد که تعامل با اصحاب رسانه تقويت شود و صميمي تر صورت بگيرد، انشاء الله بتوانيم در عرصه ارتباط با رسانه ها بيش از گذشته موفق باشيم.

فرمانده ناجا گفت: معتقديم اصحاب رسانه و خبرنگاران بهترين واسط ميان ناجا و افکار عمومي هستند در واقع خبرنگاران پل ارتباطي نيروي انتظامي و مردم محسوب مي شوند.

گفتني است؛ در اين مراسم برخي از مديران مسئول خبرگزاري ها ، روزنامه ها و خبرنگاران ديدگاه و نقطه نظرات خود را بيان کردند؛ همچنين در پايان اين مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه حوزه انتظامي تقدير شد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *