کلاهبرداري ميلياردي با فروش مدارک تحصيلي جعلي

متهم تحت تعقيب که بيش از يک ميليارد ريال با فروش مدارک تحصيلي جعلي از مردم کلاهبرداري کرده بود شناسايي و دستگير شد.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس،سرهنگ “سيد حسن حسيني” فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور با اعلام اين خبر گفت: با وصول نيابت قضائي از دادسراي استان البرز مبني بر کلاهبرداري اينترنتي از سوي فردي ساکن نيشابور،بررسي موضوع در دستور كار تيمي از کارشناسان با تجربه پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: با اخذ اظهارات شاكي، کارشناسان پليس فتا متوجه شدند متهم علاوه بر استان البرز از سوي پليس فتاي استان خراسان رضوي به دليل بازاريابي و فروش مدارک تحصيلي جعلي در شبکه هاي اجتماعي از جمله فيس بوک تحت تقيب و متواري است.

سرهنگ حسيني خاطر نشان کرد: کارشناسان پليس فتا با استفاده از مهندسي اجتماعي و رصد شبکه هاي اجتماعي مخفيگاه متهم را شناسايي و او را در اقدامي غافلگيرانه دستگير کردند.

وي اظهار داشت: متهم 24 ساله در مقابل ادله و مستندات ديجيتالي پليس ضمن قبول بزه انتسابي اظهار داشت از حدود دو سال قبل صفحه اي در شبکه اجتماعي فيس بوک با عنوان “مدرک تحصيلي معتبر” راه اندازي و پس از شناسايي طعمه هاي خود با شماره تماسي که از سوي افراد ثبت شده بود تماس مي گرفتم و با وعده ارسال مدارک جعلي مبالغي را از آنان کلاهبرداري مي کردم.

وي تصريح کرد: در تحقيقات کارشناسان پليس فتا تاکنون چهار مالباخته که يک ميليارد ريال از آنها کلاهبرداري شده شناسايي شده اند.

فرمانده انتظامي شهرستان نيشابور خطاب به شهروندان توصيه کرد: براي رسيدن به اهداف خود هيچ گاه از روش هاي غير قانوني استفاده نکنند و به آگهي هايي که در سايت ها خصوصاً شبکه هاي اجتماعي که هويت واقعي آن ها مشخص نيست قبل از اعتماد از مراجع قانوني استعلام کنند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *