انتقاد شدید ده گروه مهم فلسطینی از محمودعباس/ دوشادوش ایران می‌ایستیم

ائتلاف گروه های مبارز فلسطینی در بیانیه خود تاکید کردند کمک های جمهوری اسلامی ایران به مسئله فلسطین و مقاومتش که از زمان پیروزی اش آغاز شده است فراتر از هر کشور عربی بوده و هست.

به گزارش سادس به نقل ازجام نیوز، برخی گروه‌های فلسطینی دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، با مریم رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق را محکوم کردند.

محمود عباس و مریم رجوی روز شنبه در پاریس با یکدیگر دیدار کرده بودند.

سایت آمریکایی رادیوفردا نوشته است: «در بیانیه مشترک ۱۰ گروه فلسطینی – که تحت عنوان “ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطینی” از اقدام آقای عباس انتقاد کرده‌اند – دیدار با خانم رجوی عملی دیکته شده از سوی عربستان توصیف شده است.»

ائتلاف گروه های  مقاومت فلسطینی ضمن تقبیح اقدام محمود عباس در ملاقات با سرکرده گروهک منافقین در پاریس آنرا اقدامی دیکته شده توسط عربستان در راستای تلاش برای سنگین کردن کفه ترازوی توازنات علیه محور مقاومت وایران توصیف کردند.

در بخشی از این بیانیه که شامگاه دوشنبه در دمشق صادر شد، تاکید شده است: ملت فلسطین هیچ منفعتی از چنین دیدارهای دیکته شده ای نمی تواند داشته باشد  بلکه می تواند به خنجری به  روابط فلسطینی ایرانی تبدیل گردد.

ائتلاف گروه های مبارز فلسطینی در بیانیه خود تاکید کردند کمک های جمهوری اسلامی ایران به مسئله  فلسطین و مقاومتش که از زمان پیروزی اش آغاز شده است فراتر از هر کشور عربی  بوده و هست  در حالیکه اقدام محمود عباس در دیدار با آنچه که به اپوزیسون ایران خوانده می شود، بیشترین زیان ها را به مسئله فلسطین وارد کرده وبیانگر حجم افول وسقوط ووابستگی سیاسی تشکیلات خود گردان است.

در بخش دیگری از این بیانیه هم تاکید شده است : جانبداری از محور عربستانی که روندی تخریبی را علیه امت عربی واسلامی در پیش گرفته به طور حتم نمی تواند در راستای منافع عالیه  فلسطین قرار بگیرد ودر شرایطی که شاهد نزدیکی عربستان به رژیم صهیونیستی هستیم تبعات منفی این اقدام صد چندان می شود.

در پایان هم ائتلاف گروه های فلسطین بار دیگر بر پایبندی خود به حضور دوشادوش در کنار جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت علیه سیاست های تخریبی تاکید ومجددا به مسئله ی  نشانه رفتن انحصاری سلاح مقاومت امت فلسطین علیه دشمن صهیونیست اشاره شده است.

اشاره می شود ائتلاف گروه های فلسطینی متشکل از ده گروه فلسطینی جنبش های جهاد اسلامی  فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه خلق برای آزادی فلسطین فرماندهی کل، جبهه مبارزه مردمی فلسطینی، سازمان صاعقه، حزب کمونیست انقلابی فلسطین جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، جنبش فتح انتفاضه، جبهه آزادیبخش فلسطین شاخه ابو نضال الاشقر وحماس است.

در همین حال اسامه حمدان یکی از سخنگویان حماس هم گفته است مناسبات این جنبش با جمهوری اسلامی ایران «گسستنی نیست».

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز در واکنش به دیدار محمود عباس با مریم رجوی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با هیچکس نه شوخی داریم و نه عقد اخوت بسته‌ایم، هرکس علیه ملت ایران کوچکترین قدمی بردارد قدم‌هایش را می‌شکنیم.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *