تفاهمنامه همکاری سه‌جانبه بین بهزیستی، ناجا و دادگستری به امضاء رسید

تفاهمنامه همکاری فی‌مابین بهزیستی و رئیس پلیس پیشگیری ناجا، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به امضاء رسید.

به گزارش سادس ، ظهر امروز تفاهم‌نامه سه جانبه همکاری فی‌مابین بهزیستی به عنوان دبیرخانه و رئیس پلیس پیشگیری ناجا، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور مسئولان این دستگاه‌ها به امضا رسید.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی در این حاشیه امضا این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت آسیب‌شناسی و علت یابی در زمینه عدم پیشرفت در حوزه فرهنگ زندگی و همچنین با تاکید بر فرمایشات معظم له مبنی بر علمی بودن پیشگیری از وقوع جرم و لزوم مشورت و همکاری با کارشناسان و صاحب نظران برای شناسایی عوامل جرم و آسیب‌های ناشی از آن به امضا می‌رسد.

عبدالکریم یادگاری افزود: لزوم تعامل دوجانبه دستگاه‌های مسوول و قوه قضاییه و طبق اصل 156 مبنی بر لزوم اقدام مناسب در راستای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین، تبصره ذیل ماده 16 قانون حمایت از خانواده، برنامه راهبردی بهزیستی و مأموریت محوله و تحقق اسناد فرا دستی موجود از دیگر دلایل امضا این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی این تفاهم نامه هم‌سویی و مشارکت مناسب ناجا و دستگاه قضایی در زمینه ارائه خدمات به موقع و فوری در روند رسیدگی به امور مربوط به فوریت‌های اجتماعی طبق شرح وظایف قانونی با هدف کاهش صدمات اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می‌باشد.

در این جلسه نمایندگان فرماندهی انتظامی، دادگستری استان، معاون امور اجتماعی، کارشناس مسوول امور آسیب دیدگان اجتماعی استان، مسوولان اورژانس اجتماعی استان حضور داشتند و مقرر شد تمامی مشکلات و چالش‌های عنوان شده از سوی بهزیستی مورد بحث و بررسی قرارگرفته و طبق قانون و مقررات مرتفع شود.

مفاد این تفاهم نامه شامل حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از طرح جامع بشیر و مشارکت در به روز رسانی آن ، مشارکت بهزیستی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در تدوین شیوه نامه اجرایی طرح بشیر، همکاری طرفین در راستای توسعه و تعمیم اجرای برنامه مشاوره پیش از ازدواج، همکاری طرفین در راستای توسعه و تعمیم اجرای برنامه مداخلات تخصصی پیش و پس از طلاق، مشارکت طرفین در تهیه، تدوین و اجرای بسته‌های خدمتی به منظور مداخلات تخصصی در راستای کاهش عوارض ناشی از طلاق ویژه افراد پس از طلاق و فرزندان آنان، مشارکت طرفین در تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌های عملی- اجرایی مداخلات حوزه خشونت، مشارکت سازمان بهزیستی کشور در تهیه و تدوین شیوه نامه علمی اجرایی مراکز مشاوره تخصصی طلاق و ابلاغ مشترک آن و… از مهم‌ترین بندهای این تفاهم نامه است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *