نقش زنان داعشی در ترویج ایدئولوژی تکفیری

روزنامه ایندیپندنت با اشاره به اینکه ۳۱ هزار زن عضو گروه تروریستی داعش در مرحله بارداری قرار دارند، نقش زنان داعشی در ترویج ایدئولوژی تکفیری را تشریح کرد.

به گزارش سادس به نقل از رویکرد روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: آژانس یوروپل در گزارش سالیانه خود درباره تروریسم در اتحادیه اروپا آورده است: دستکم 50 کودک انگلیسی در به اصطلاح “سرزمین خلافت” تحت حکومت گروه داعش زندگی می‌کنند.

این گزارش افزود: 31 هزار عضو زن گروه داعش در مرحله بارداری هستند و نسل جدید داعشی‌ها خطرناکتر و واقعا نگران کننده هستند.

این گزارش تصریح کرد: نسل جدید فرزندان جنگجویان خارجی یعنی افراد ملحق شده از کشورهای اروپایی به داعش به طور مستمر رو به افزایش است؛ زیرا شمار “عروس‌های عناصر جهادی” مدام رو به افزایش است.

بر اساس این گزارش، فرزندان این تروریست‌های خارجی خطری امنیتی برای کشورهای اتحادیه اروپا در آینده به شمار خواهند رفت.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تروریست‌های بازگشته از عراق و سوریه به کشورهایشان باعث تداوم تهدید تروریستی در کشورهای اروپایی از طریق تسهیل بخشیدن به فعالیت‌های تروریستی، جمع آوری پول، جذب نیرو و پخش تفکرات رادیکالی خواهد شد. آنها همچنین الگویی برای افراط گرایان احتمالی خواهند بود.

آژانس یوروپل یادآور شد: 5000 هزار شهروند اروپایی برای ملحق شدن به گروه تروریستی داعش به سوریه و عراق رفته‌اند.

این گزارش همچنین فاش کرد: 40 درصد از اتباع هلندی که به “سرزمین خلافت” عزیمت کرده‌اند، زن هستند که اینها نسبت به همتایان مرد خود توانایی کمتری برای فرار دارند؛ لذا داعش به زور این زنان را در صورت مرگ همسرانشان – به منظور تداوم زاد و ولد- مجبور به ازدواج می‌کند.

این گزارش افزود: به زنان اجازه نبرد داده نمی‌شود اما ماموریت اساسی آنها روی آموزش و تربیت کودکان خود همسو با ایدئولوژی گروه تروریستی داعش متمرکز است.

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است: دستکم 89 کودک که برای گروه داعش بویژه در عراق و سوریه می جنگیده اند، در سال 2015 میلادی کشته شده اند

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *