ترک‌خوردگی چند باب منزل در پی زلزله نهاوند


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت: در پی زمین لرزه بامداد امروز در نهاوند چند باب منزل مسکونی دچار ترک‌خوردگی شده است.

دکتر «بهروز کارخانه» در گفت‌وگو با سادس، درباره وضعیت خسارات حاصل از زمین لرزه بامداد امروز در شهرستان نهاوند تصریح کرد: در پی این حادثه هشت نفر مجروح شدند که پنج مجروح به‌صورت سرپایی و سه مصدوم در بیمارستان علیمرادیان نهاوند بستری و درمان شده‌اند. 

وی با بیان این‌که این زلزله 4.7 ریشتری در ساعت پنج و نیم صبح امروز در شرق نهاوند رخ داده است، افزود: عمق این زمین لرزه تا سطح زمین دو کیلومتر بوده است.

کارخانه تصریح کرد: یک اکیپ ارزیابی از مرکز سازمان به این شهرستان اعزام شده و خوشبختانه خسارات جزئی بوده و چند منزل مسکونی در روستای جهان آباد این شهرستان دچار ترک‌خوردگی شده است.

وی با تأکید بر این‌که نهاوند یک منطقه زلزله بوده و بر روی پنج گسل قرار گرفته است، یادآور شد: باید در ساخت و ساز عمرانی، شهرسازی، پل‌سازی و … نهایت احتیاط را در استحکام‌سازی به عمل آوریم تا مردم این شهرستان در مقابل زلزله ایمن باشند.

وی از مردم خواست تا وسایل و اشیای منزلشان را به گونه‌ای بر روی دیوار و نقاط منزل نصب کنند که در زمان زمین لرزه بر روی آن‌ها سقوط نکند.

انتهای پیام

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *