مرزبانان؛ حافظان مرزهاي اجتماعي و اخلاقي جامعه/ مرزباني ؛ كارآمد، هوشيار و بيدار در برابر هر تهديد ملي است

توليت آستان قدس رضوي در ديدار با فرمانده مرزباني ناجا، مرزبانان را حافظان مرزهاي اجتماعي و اخلاقي جامعه دانست و گفت : مرزباني كارآمد، هوشيار و بيدار در برابر هر تهديد ملي است.

به گزارش سادس به نقل از پايگاه خبري پليس ، حجت الاسلام والمسلمين “رئيسي” در ديدار با فرمانده مرزباني ناجا، با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي در دنياي امروز داعيه دار تداوم جريان عاشورايي و ايستادگي در برابر ظلم است، اظهار کرد : ايران به بركت انقلاب اسلامي به الگويي براي ساير كشورهاي آزادي خواه جهان تبديل شده است و عمل به فرامين اسلامي وجه تمايز كشور ما با ساير كشورها است.

وي، قاچاق مواد مخدر را توطئه ها و خباثت كشور هاي استكباري خواند و عنوان كرد : از زمان اشغال افغانستان توسط ناتو ،تاكنون كميت توليد و قاچاق مواد مخدر از اين كشور رشد چشمگيري داشته و كيفيت آن نيز از شكل سنتي به شكل صنعتي تغيير يافته است كه اين اتفاقات از نقش ناتو در اين تحولات حكايت دارد.

توليت آستان قدس رضوي، مبارزه با قاچاق كالا را يكي ديگر اقدامات موثر مرزبانان كشور معرفي و مطرح کرد : امروز توليد ملي و خودكفايي اقتصادي كشور مورد تهديد قاچاق كالا است و مرزبانان غيور ايران اسلامي با صلابت در برابر اين توطئه ايستاده اند و نقش بي بديلي در مبارزه با اين پديده شوم و تحقق اقتصاد مقاومتي دارند.

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي همچنين با تاكيد بر اينكه مرزباني سازماني كارآمد، هوشيار و بيدار در برابر هر تهديد ملي است، افزود : با وجود تمام تهديدات گسترده اي كه از جنبه هاي گوناگون امنيتي، اقتصادي ، اجتماعي ، اعتقادي و اخلاقي ايران اسلامي را تهديد مي كند، اما امروز نظام اسلامي بيش از هر زماني اقتدار و امنيت دارد و نقش نيروهاي مرزباني در ايجاد اين امنيت و اقتدار كاملا محسوس و قابل توجه است.

توليت آستان قدس رضوي در پايان با بيان اينكه مسئوليت سنگين حفظ مرزهاي جغرافيايي كشور گوشه اي كوچك از مجاهدت هاي مرزبانان ايران اسلامي است گفت : امروز تهديدات در مرزهاي ايران اسلامي تنها منحصر به اقدامات فيزيكي و نظامي نيست بلكه مرزهاي ايران با تهاجم هاي فرهنگي ، اقتصادي ، رواني و تهديدات اعتقادي روبه رو است و نقش مرزبانان در جلوگيري از ورود بسياري از كالاهاي مفسده انگيز و حفظ امنيت اجتماعي و اخلاقي جامعه بي بديل است و در واقع مرزبانان را مي توان حافظان مرزهاي اجتماعي و اخلاقي جامعه خواند.

گفتني است سردار ” قاسم رضايي” در ابتداي اين ديدار به ارائه گزارشي از عملكرد مرزبانان كشور پرداخت و با اشاره به روحيه ايثار و معنويت خاص همانند دوران دفاع مقدس در مرزبانان گفت: امنيت و آسايش اين روزهاي كشور بي ترديد حاصل تلاش، ايثار و مجاهدت هاي سربازان ولايت در مرزها است.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *