دو ابلاغیه درباره کنسرت‌ها به نیروی انتظامی رسید/ ابلاغیه دولت بی‌اعتبار ماند؟

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ابلاغیه‌ای به فرمانده نیروی انتظامی، برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در برخی اماکن از جمله محل برگزاری کنسرت‌ها را خواستار شده است.

به گزارش سادس، در آخرین روزهای ماهِ‌ مبارک رمضان، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمعی از اساتید و هنرمندان عرصه‌ موسیقی دیدار کرد و اخبار جدیدی از اتفاقات موسیقی کشور داد. از جمله آنکه ماده‌ ۲۰ اداره‌ اماکن که ماه‌هاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی تصویب آن است، سرانجام به ثمر رسیده و از این پس، نحوه‌ی همکاری نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌ها اصلاح خواهد شد.

ابلاغیه جهانگیری و اصلاح ماده ۲۰

طبق ماده ۲۰ آیین نامه امکان عمومی مصوب ۱۳۶۳، برگزاری هرنوع مجلس جشن و عروسی، میهمانی، شب نشینی و امثال آن یا اجرای هرگونه برنامه هنری و نمایشی در امکان عمومی مستلزم تحصیل اجازه مخصوص شهربانی یا کلانتری محل بود. اما طبق ابلاغیه ۲۰ تیرماه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت کشور، اعلام شده است که حسب تصمیم هیئت وزیران و با اصلاح آیین نامه اماکن عمومی مصوب دی ماه سال ۱۳۶۳، صدور مجوز برنامه های فرهنگی و هنری، بر عهده وزارت فرهنگ است.

 در ادامه این بخشنامه با اعلام اینکه نیروی انتظامی بدون دخالت در مجوز و محتوای برنامه و ویژگی مجریان، موظف است مسائل مربوط به موضوعات انتظامی و ترافیکی را اعلام کند، افزوده است که صدور مجوز برگزاری جشنواره های فرهنگی و سنتی، بر عهده سازمان میراث فرهنگی بوده و مشمول این ماده فوق خواهد بود.

اظهار بی‌اطلاعی ناجا از ابلاغیه دولت

اما بعد از انتشار این ابلاغیه سردار سعید منتظرالمهدی واکنش نشان داد و گفت:  هیچ مصوبه جدیدی در رابطه با تغییر مسئولیت صدور مجوز کنسرت های موسیقی تاکنون ابلاغ نشده است. براساس مصوبه قبلی، همچنان نیروی انتظامی عمل می کند و قانونی مبنی بر حذف این نیرو در فرآیند اعطای مجوز برگزاری کنسرت، ابلاغ نشده است.

جنتی: مصوبه جدید هیات دولت نیروی انتظامی ابلاغ خواهد شد

پس از این گفته‌های منتظر المهدی در ادامه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در کنسرت «ارمیا» ارکستر سمفونیک تهران حضور بافته بود در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع گفت:  شرایط جدید برگزاری کنسرت ها مصوبه جدید هیات دولت است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور ابلاغ شده و به زودی هم به نیروی انتظامی ابلاغ خواهد شد.

ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح ایران درباره کنسرت‌ها

اما موضوع اصلاح ماده بیست به همین‌جا ختم نشد و در ادامه معاون ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغیه‌ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی پیرامون مسائل برخورد با ناهنجاری‌های عمومی صادر کرد.

 سردار جزایری در این ابلاغیه  به فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: ماموریت ناجا در برخورد با ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری در برخی اماکن از جمله محل برگزاری کنسرت‌ها باید با جدیت انجام شود.

حال با این شرایط که به طور همزمان دوابلاغیه برای نیروی انتظامی آمده، باید منتظر ماند و دید تا چه اتفاقاتی درباره قوانین مربوط برگزاری کنسرت در کشور خواهد افتاد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *