هشدار پليس به توليد و عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف/ اجرا طرح نظارت بر واحدهاي صنفي پوشاک

گروه ناجا- رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا از اجراي طرح نظارت بر واحدهاي صنفي پوشاک خبرداد و گفت: با توليد و عرضه کنندگان پوشاک نامتعارف برخورد خواهد شد.

به گزارش سادس سردار هلالي در گفت و گو با پايگاه خبري پليس درباره توليد و عرضه “پوشاک نامتعارف اعم از زنانه و مردانه” در برخي از فروشگاه ها، اظهارداشت: برابر قانون مصوب سال 65، لباس هايي که داراي علايم مشخصه گروه هاي ضداسلام يا انقلاب هستند در صورت توليد، توزيع، فروش و استفاده در ملاء عام جرم شناخته شده و مجازات هايي را براي متخلفان در نظر گرفته شده است.

وي با اشاره به موضع قانون در اين رابطه، افزود: تعطيلي محل کسب براي فروشنده از مدت سه تا شش ماه و جريمه نقدي بين 500 هزار تا يک ميليون ريال و همچنين براي وارد و يا توليد کنندگان پوشاک هاي نامتعارف مجازات هايي در نظر گرفته شده است.

رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا خاطر نشان کرد: به استناد اين قانون، ضوابط و مقرراتي براي واحدهاي صنفي توليد و عرضه کننده پوشاک اتخاذ و مصاديق آن به سازمان هاي صنفي مربوط از جمله اتحاديه هاي پوشاک در سراسر کشور اعلام شده است.

سردار هلالي به تدوين تقويم نظارت هاي رسته اي بر واحدهاي صنفي در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: عرضه و توليد کنندگان پوشاک يکي از رسته هاي فعال هستند که پس از ابلاغ ممنوعيت هاي مربوطه از سوي اتحاديه به واحدهاي صنفي، نظارت اوليه از سوي بازرسان انجام و در صورت مشاهده توليد و عرضه پوشاک نامتعارف، تذکرات لازم به واحدهاي صنفي ارائه و در صورت تکرار تخلف مراتب به پليس اعلام و برخوردهاي لازم صورت مي گيرد.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اجراي طرح نظارت رسته اي و فعالان حوزه پوشاک در سراسر کشور از سوي اين پليس در خردادماه سالجاري، خاطرنشان کرد: طرح مذکور کليه فعالان حوزه پوشاک را شامل شده و تا پايان تابستان ادامه دارد؛ طرح نظارت بر فعالان پوشاک از برنامه هاي مستمر پليس نظارت بر اماکن عمومي بوده و در تقويم اين پليس وجود دارد.

تذکر پليس به بيش از 9 هزار واحد عرضه کننده پوشاک نامتعارف

وي گفت: در سه ماهه نخست امسال، بيش از 2 هزار و 8 فقره بازديدهاي مشترک از واحدهاي صنفي توليد و عرضه پوشاک از سوي بازرسان اتحاديه و ناجا انجام که قريب به 9 هزار و 500 فقره تذکر به واحدهاي متخلف داده شده است.

سردار هلالي خاطر نشان کرد: ثبت تذکر در پرونده مالک واحد صنفي متخلف که اقدام به اصلاح فرايند تخلف کرده ، مرحله اول کار و در صورت تکرار تخلف، نسبت به اعمال قانون و تعطيلي محل کسب برابر قانون اقدام مي شود.

رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا اشاره کرد: با آغاز فصل گرما شاهد فعاليت يک سري افراد سودجو در بازار توليد و عرضه البسه نامتعارف هستيم که عمدتا برخورد پليس با اين تعداد واحدهاي صنفي در اين فصل افزايش پيدا مي کند.

وي تاکيدکرد: در صورتي که برخي از فعالان حوزه اقتصادي و صنفي کشور در راستاي توليد و واردات البسه نامتعارف به واسطه سودجويي ها، تخلفاتي را مرتکب شوند، پليس قاطعانه با متخلفان برخورد مي کند.

اين مقام ارشد انتظامي خاطر نشان کرد: علايم مشخصه گروه هاي ضداسلام يا انقلاب، تصاوير مبتذل که عفت عمومي را خدشه دار مي کند، نوشته هاي لاتين که خيلي از افراد از معناي آن بي اطلاع هستند و نيز نشان و پرچم کشورهاي بيگانه از شاخصه هاي پوشاک نامتعارف به شمار مي آيد.

رئيس پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا هشدار داد:با توجه به ابلاغيه هاي صورت گرفته، توليد کنندگان و فروشندگان براي ممانعت از ترويج فرهنگ بيگانه از عرضه و توليد پوشاک نامتعارف خودداري کنند.
سردار هلالي از عموم مردم و کسبه خواست کرد تا همکاري هاي لازم را با ناظران پليس نظارت بر اماکن عمومي داشته باشند.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *