وزارت ارشاد به وظایف قانونی در اجرای کنسرت‌ها عمل نمی‌کند/ مصوبه دولت با قوانین در تضاد است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارشاد در رسالت خود برای اجرای کنسرت‌ها وظایفی که قانون تعیین کرده است را ندارد و سؤال این است چرا اجازه می‌دهند مسائل ضد ارزشی در کنسرت‌ها مردم را از مسیر اسلامی دور کنند.

حجت‌الاسلام احمد سالک در واکنش به مصوبه دولت در خصوص صدور مجوز برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی وزارت ارشاد به نقل از سادس در گفت‌وگو با فارس در اصفهان اظهار کرد: قوانین کشورمان به‌ گونه‌ای است که خلأ کمتری در آن وجود دارد ولی اگر هم نیاز به اصلاحیه باشد باید دولت آن را به مجلس منتقل کند تا اصلاح لازم صورت بگیرد.

وی افزود: دولت طبق قانون می‌تواند مصوباتی داشته باشد اما مسأله اصلی این است که برخی از موسیقی‌ها و کنسرت‌ها جز اینکه به گسترش فساد دامن می‌زنند آثار دیگری نخواهد داشت و این‌ یک واقعیتی است که باید به آن توجه کرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: نیروی انتظامی را در اجرای قوانین و در برخورد با کنسرت‌ها تأیید می‌کنیم و می‌گوییم قاطعانه در این جهت ایستادگی کند.

سالک گفت: دلیل این امر این است که اگر بنا باشد فقط نیروی انتظامی در مباحث ترافیکی خیابان‌های اطراف برگزاری کنسرت دخالت کند اما در داخل هر اتفاقی می‌خواهد رخ دهد به نیروی انتظامی ربط پیدا نکند؛ این با چند قانون مطابقت ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از این قوانین، قانون امر به‌ معروف و نهی از منکر است؛ گفت: قانون امر به‌ معروف و نهی از منکر توسط شورای نگهبان تأیید و به همه دستگاه‌ها نیز ابلاغ‌شده و وظایف آن‌ها روشن است و قانون دیگر، قانون عفاف و حجاب است که به نیروی انتظامی در این کار مسؤولیت داده است.

نماینده اصفهان در مجلس عنوان کرد: اینکه به کنسرت‌ها کاری نداشته باشیم و هرکس هر کاری می‌خواهد بکند به این معناست که به بی‌بندوباری و گسترش فساد دامن بزنیم.

سالک بابیان اینکه حدود 300 کنسرت در کل کشور برگزار شده، گفت: از این تعداد فقط 9 کنسرت را نیروی انتظامی به دلیل محتوا و مسائل مربوطه تعطیل کرده است.

وی افزود: من نمی‌دانم دولت چگونه حساب کرده که اجازه می‌دهد کنسرت‌ها به هر شکلی که می‌خواهند اجرا شده و دستگاه‌های مسؤول در این قضیه کنار بکشند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: آقای روحانی یک‌بار گفت نیاز ندارد نیروی انتظامی در مسائل اسلامی دخالت کند اما من عرض می‌کنم کل دستگاه‌های جمهوری اسلامی باید ارزش‌های اسلامی را پیاده کرده و با هرگونه ضد ارزش مقابله کنند چرا که این رسالت جمهوری اسلامی است نیروی انتظامی و دولت و غیره هم ندارد.

سالک با اشاره به وظایف وزارت ارشاد تصریح کرد: وزارت ارشاد در رسالت خود برای اجرای کنسرت‌ها آن دخالت کامل را که قانون تعیین کرده ندارد مثلاً در بوشهر کنسرتی را داریم که به درگیری کشیده شد و سؤال این است چرا اجازه می‌دهند مسائل ضد ارزشی در کنسرت‌ها مطرح شود و مردم را متشنج کرده و از مسیر اسلامی دور کنند.

وی با اشاره به اینکه اینجا ایران است و اروپا نیست که هرکس هرگونه خواست عمل کند؛ خاطر نشان کرد: دستگاه‌هایی مثل وزارت ارشاد و معاونت‌های مربوطه مسؤولیت مستقیم در کنترل این مسائل را دارند و نباید اجازه بی‌بندوباری داده شود؛ و اگر نیروی انتظامی هم بخواهد کاری کند این‌گونه بخواهند این نیرو را حذف کنند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: اینکه بخواهند نیروی انتظامی و مابقی دستگاه‌ها را حذف کنند معنا و مفهومش این است که اجازه دهید هرکس به هر طریقی خواست عمل کند و حتی اگر با اسلام و ارزش‌ها نیز در تضاد بود اشکالی ندارد.

سالک با بیان اینکه از دولت توقع مقابله با ضد ارزش‌ها را داریم گفت: نباید اجازه بدهند ضد ارزش‌ها وارد شود، معتقدم نیروی انتظامی به ضوابط قانونی خودش عمل کند و آنجایی که نیاز است طبق ضوابط قانونی جلوی این رفتارها را بگیرد.

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *